Sælges: Qcam2pro. Solgt

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Sælges: Qcam2pro. Solgt

• Dette emne har 46 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af teejay. This post has been viewed 3600 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 47 i alt)
  • Forfatter

joergen.k
    Deltager
      • Nova

erik.nielsen
      Deltager
        • Super Giant

Det er rigtigt Jørgen, det er også ham jeg har talt med, han siger mindst 4 uger.
        Qcam9 ses at være på lager herhjemme, er der egentlig nogen forskel på Qcam9 og Sbig 8300??
        mvh Erik

joergen.k
        Deltager
          • Nova

qcam9 er under løbende udvikling så at sige, der bliver hele tiden lavet ny drivere for at gøre kameraet perfekt.

sBig har været på markedet i mange år og deres kvalitet er helt i top.

Hvorfor ikke atik 383l

samme chip

Henrik Persson
          Deltager
            • Planet

Erik Nielsen wrote: 2Mas, jeg har mailet til Sbig for at høre om de kan sende direkte, da der tilsyneladende ikke er en distributør der omfatter DK, – men ikke fået svar endnu.

Hvis du er indstillet på at handle direkte i USA, kunne du jo prøve en amerikansk forhandler. De forhandlere, der ikke vil sende til Danmark, kan bruges via ShopUSA. Hvis du opretter en konto hos dem, får du en adresse i Virginia, som du så får varerne sendt til. ShopUSA åbner pakken, laver toldpapirer og opkræver told og moms fra dig (og deres gebyr selvfølgelig 🙂 og sender så pakken til dig.

Jeg skal straks indrømme, at jeg ikke selv har prøvet – men har hørt om andre, der har med godt resultat. Har ikke hørt noget negativt. Har nogen andre her på forum prøvet?

http://www.shopusa.dk

joergen.k
            Deltager
              • Nova

der er vel også lige det med garentien,hvis man skal sende frem og tilbage ryger besparelsen hurtigt.

Vi skal lige passe på at vi ikke stjæler tommy franks annoncejørgen k2010-05-30 11:10:32

tommy.frank
                • Super Giant

I stjæler ikke, men holder den bare i live. Så bliv bare ved! Thumbs%20Up
                Hvad handel udenfor DK. angår, så kan jeg ikke rigtig se at der er det helt store at spare. Jeg plejer at få en rimelig god rabat, fordi jeg holder mig til nogle få forhandlere, og jeg syntes at det er værd at holde på de få danske forhandlere der findes.

Anonym
                  • Nova

Måske er det ikke så slemt at skulle vente lidt, så har SBIG måske fået styr på frost-problemerne som der rapporteres om på forskellige fora, f.eks. her

Det lader til at de arbejder på sagen…

madsen2010-05-30 12:22:21

mejer
                  Deltager
                    • Super Nova

Så køb Qcam9, hvis det har samme chip, og softwaren er lige så god. Så må den resterende tvivl være om man er til moderen eller datteren.

Bruger selv Qcam9, og er yderst tilfreds.

Mejer2010-05-30 14:19:25

tommy.frank
                      • Super Giant

Mejer wrote: Så må den resterende tvivl være om man er til konen eller datteren.

Av for den, Mejer! Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at rette det til; Moderen eller datteren. LOL
                      Jeg ville egentlig gerne vælge Qcam9, ikke mindst pga. Henrik Q’s fortræffelige service. Men har længe gerne ville prøve et Sbig, selv om de er relativ tunge.

mejer
                      Deltager
                        • Super Nova

Hvad snakker du om TommyEmbarrassed

tommy.frank
                          • Super Giant

I talemåden hedder det ” moderen eller datteren” og når der ikke er specificeret hvilken kone der er tale om, så må man gå ud fra at det er din. Ret sjovt, men jeg er måske også lidt skadet, da jeg var til danskeksamen forleden.Ouch
                          Jeg har aldrig haft problemer med mit Qcam2, og heller ikke med frost, selvom der ikke er gasfyldt kammer. Har du haft problemer med frost på chippen?

erik.nielsen
                          Deltager
                            • Super Giant

Qcam9 vs Qhy9
                            OK, jeg hælder så til Qcam9, også fordi Henrik har den på lager, og er kendt for god service. Men hvad er forskellen på Qcam9 og QHY9 ??
                            Igen tak for lån af tråden !!
                            mvh Erik

Erik Nielsen2010-05-30 15:09:21

tommy.frank
                              • Super Giant

De er fuldstændig identiske. Bare solgt under forskellige navne.

(Man kunne evn.t i hvert indlæg, nævne hvilket fantastisk camera der er til salg)Big%20smile
                              Mvh.Tommy
                              Tommy Frank2010-05-30 15:21:29

erik.nielsen
                              Deltager
                                • Super Giant

UPS: Tommy har forresten et rigtigt godt kamera til salg:
                                Se her
                                Tak for lån af tråden!!
                                mvh Erik

teejay
                                Deltager
                                  • Super Nova

Tommy Frank wrote: Mange tak Morten! Jeg har taget billederne i en baggård midt inde i København, med GSO200 og vha. Ha, Hb og OIII filtre.

Hei Tommy

Fantastiske bilder Clap

Jeg er ny på dette og har selv en GSO 200. Jeg har i de siste ukene justert på primærspilet ved å kjøpe lengre skruer, hevet speilet med vinkorker (!) osv – for å få fokus med mitt speilreflekskamera. I går natt fikk jeg omsider tatt et nogenlunde bra bilde av månen

Jeg ser at du bruker GSO 200 og noen filtre. Kan du si litt om de filtre ?

Kan du også si litt om hva annet utstyr du bruker i tillegg – f.eks. på hestehodetåken -(montering, guiding etc etc)

Jeg bare spør for å lære hva jeg må ha av ekstra utstyr for å kunne ta tilsvarende bilder.

Jeg blir så imponert (og inspirert) av bilder som de du har tatt !

Mvh

Tom

TeeJay

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 47 i alt)
                                • Emnet 'Sælges: Qcam2pro. Solgt' er lukket for nye svar.