› Fora › ASTRO-FORUM › KØB & SALG, FORHANDLERNYT › Sælges: Meade ETX-80AT
- Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 8 måneder siden af juliejest. This post has been viewed 845 times
-
ForfatterIndlæg
-
8. juli 2010 kl. 16:27 #40687
juliejest- Asteroid
Hej.
Jeg sælger min stjernekikkert som jeg fik i konfirmationsgave i 2006. Det har stortset ikke været brugt, og jeg vil ligefrem påstå at antallet af gange det har været pakket ud kan tælles på en gang. Desværre.Det er derfor synd at det bare står hos mig, når en anden kan få endnu større glæde af det.Rent prismæssigt har jeg ikke lavet nogle overvejelser, men dengang mine forældre købte det betalte de 3.999 kr for det. Så kom med bud.Jeg bor på Nordsjælland, i Fredensborg og kikkerten kan afhentes der efter aftale.Det drejer sig om følgende stjernekikkert:Meade ETX-80AT er et 80mm fuldautomatisk go-to teleskop med indbygget computerstyring. Efter en hurtig alignment er teleskopet klar til at guide dig rundt på nattehimlen og du vil se flere himmelobjekter på en aften end Galileo så på en hel livstid.Beskrivelse:
Med sin 80mm lysåbning er det muligt at fortage et vel at observationer lige fra Saturn, Jupiter, Galaxer og meget mere. Den geniale konstruktion gør at teleskopet er samlet og klar til brug på kun få minutter. Med sit kompakte design er Meade ETX-80AT teleskopet det perfekte rejseteleskop.
Ved introduktionen i 1996 blev AutoStar/go-to funktionen af den samlede astronomipresse, udråbt til den største opfindelse i amatørastronomiens historie. Et enkelt tryk på en knap og teleskopet finder selv et af de mere end 1400 objekter som er kodet ind i AutoStar håndkontrollen. Alt lige fra planeter, stjerner til kometer er kun et tryk væk.
Med det revolutionerende LNT (Level-North Technologi) modul (indbyggede digital ur, nivelleringssensor og elektronisk kompas) har Meade skabt verdens første ægte “plug-and-play” teleskop. Denne Autoalign funktion reducere opsætning og alignment af teleskopet til et absolut minimum. Teleskopet finder automatisk 2 stjerne og aligner sig efter dem. Derefter vælger man bare et af de mere end 1400 objekter der ligge i håndkontrollens database…• Computerstyrede montering med fuld go-to funktion.
• Avanceret feltstativ sikrer ekstra solid observationsplatform.
• Ekstra store deklinationslåse for ekstra komfort.
• Udvidet SmartFinder rødpunktsøger med multicoatet optik.
• 2 stk. Meade 1.25″ super plössl okular.
• AutoStar Suite™ Astronomer Edition og instruktionsvideo på DVD.
• Autostar 494 håndkontrol med 1400 himmelobjekter i databasen.
Tekniske specifikationer:
• Linseteleskop (refraktor).
• 80mm objektiv diameter.
• 350mm f/4 brændevidde.
• 9.7mm og 26mm super plössl okular (1.25″) – giver 13x og 36x forstørrelse.
• Fuld justerbart aluminiumsstativ med tilbehørshylde._________________________________________________________________________________Jeg er desværre ikke i stand til at besvare nogle større tekniske spørgsmål, men hvis det ønskes kan billeder sendes.Mvh. Julie Eilertsen. (:8. juli 2010 kl. 16:31 #40688
hangaard- Giant
hvad er ca. pris
8. juli 2010 kl. 16:38 #40689
juliejest- Asteroid
Hvad siger du til 2.500? Alt er med i god stand og har aldrig haft nogen problemer med det. (:
8. juli 2010 kl. 16:48 #40690
hangaard- Giant
så siger jeg held og lykke med salget
8. juli 2010 kl. 16:49 #40691
juliejest- Asteroid
Det skal jo prøves. :p
Hvad har du lyst til at byde?
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Sælges: Meade ETX-80AT' er lukket for nye svar.