Russland vil til Mars

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Russland vil til Mars

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af ctj. This post has been viewed 201 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Bjørn Sandåker
    Deltager
      • Neutron star

Russerne skal bygge et nytt atomdrevet romskip og sende mennesker til Mars:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3346969.ece

Mvh,
      Bjørn

mikkellund
        • Giant

Dette er et meget viktig prosjekt. Nå må vi finne pengene…”

LOL, jeg tror ikke vi skal holde vejret indtil den russiske vertikale atom u-båd skal afsted LOL

rune.cb.
        Deltager
          • Super Nova

Tja, hva skal man si ….. Jeg håper russerne greier å gjennomføre prosjektet til dette atomdrevne romskipet. Det er jaggu på tide at nye ideer og planer blir iverksatt innen romteknologien, for Romfergen til NASA er vel snart antikvarisk.

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

MikkelLund wrote: LOL, jeg tror ikke vi skal holde vejret indtil den russiske vertikale atom u-båd skal afsted LOL

LOL “One ping only!”

Rune CB. wrote: Jeg håper russerne greier å
            gjennomføre prosjektet til dette atomdrevne romskipet.

Ja, det blir spennende. Litt konkurranse er ikke å forakte heller. Kanskje vi får et nytt romkappløp mellom Russland og USA? Dette kan i hvertfall påvirke dem som nå sitter og vurderer om NASA skal få mer penger eller ikke.

Mvh,
            Bjørn

rune.cb.
            Deltager
              • Super Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Litt konkurranse er ikke å forakte heller. Kanskje vi får et nytt romkappløp mellom Russland og USA? Dette kan i hvertfall påvirke dem som nå sitter og vurderer om NASA skal få mer penger eller ikke.

Russland (tidl. CCCP) og USA har jo konkurrert før om romprosjekter, selv om de nå samarbeider om den Internasjonale Romstasjonen ISS. Dette nye prosjektet til Russland, vil nok fremskynde evt. planer til amerikanske romfartsmyndigheter. NASA har nok teknologien, men mangler kanskje penger til å utvikle nye romfartøyer. De har jo så mange andre prosjekter innen romfart og forskning, som sikkert koster skattebetalerne adskillige milliarder.

Tillegg: Russland leder kappløpet om Mars, hevder den russiske vitenskapsmannen Lev Zeljonij. Les mer her!

Rune CB.2009-10-30 17:52:15

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

ctj
                • Planet

Sigh, vil de nu også.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Russland vil til Mars' er lukket for nye svar.