Rum-skrot o.s.v.

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Rum-skrot o.s.v.

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 279 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Som jeg tidligere har antydet så er astronomi en gammel hobby jeg har genoptaget. det er noget der ligner 20 år siden jeg havde den tidligere kikkert, og jeg er nok på flere måder gået mere systematiskt til værks denne gang, men jeg kan huske at der en sjelen gang kon et lysspor gennem feltet. Nu er det som om at der kommer lysspor fra noget jeg tror er sattalitter af forskellig art. gennem feltet optil flere hvis man dvaler ved et emne blot få min. Confused det er vel ikke det store problem for en visuel gut som mig, men foto gutterne må s.. da sige grimme ting når de har samlet fotroner i timer og der så futter en viasat ell. forbi….

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

I natt så jeg mange satellitter gjennom okularet. Man ser på et objekt med widefield-okular, og så plutselig farer det en lysende prikk gjennom synsfeltet. Men det er bare morsomt, synes jeg.

Jeg så også mange satellitter med det blotte øyet, flest rett opp mot zenith. Det er vel antagelig militære satellitter i lav polbane som er mest synlig.

Mvh,
        Bjørn

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Nej det er faktisk ikke så galt, den kommer jo ikke samme sted hver gang. Derfor kan vi vælge at udelukke den 😉

mikael_joe
          Deltager
            • Super Nova

Forleden nat sad jeg og kiggede på m13 højt på himlen. Der fløj så en satellit forbi og et par sekunder bagefter kom der så en anden satellit i modsat retning.
            Det fik mig til at tænke på, hvordan det er om 20 år med rumhoteller og andet bras der fylder det hele deroppe.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Var på Kroppedal i aften, ikke mindre end 2 irdiumfllare inden for 5 min på næsten samme sted, en helt i hvid og den sidste som honning farvet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Rum-skrot o.s.v.' er lukket for nye svar.