RSS

• Dette emne har 11 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jeppe. This post has been viewed 512 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

lagoni
      • Asteroid

Jeg synes det er genialt med rss til det nye forum og håber det også snart kommer på Astronomibladet.
      Desværre henter den kun de sidste 10 indlæg og ikke alle indlæg siden jeg sidst tjekkede. Kan der gøres noget ved det?

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Jo, det burde godt kunne lade sig gøre. Hvad ville være et passende antal feeds? 15, 20?

lagoni
          • Asteroid

Godt spørgsmål! Hvor mange indlæg er der ca. på f.eks. en weekend?

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Tjaee … Med det nuværende tempo er der omkring 50-80 indlæg om dagen. Så skal RSS dække f.eks. lørdag til søndag, skal der være 100-160 feeds. Og vi er kun lige akkurat startet. På et tidspunkt inden alt for længe kommer Sverige og Norge med, og så skal antal feeds nok fordobles yderligere, hvis det skal dække to dage. Det er nok lige i overkanten til RSS uanset hvad … Jeppe2008-09-26 19:13:33

lagoni
              • Asteroid

Der er jeg så ikke enig. Jeg er med på et andet forum. Da jeg kom hjem fra ferie var der kommet over 700 indlæg, og jeg sorterede rimeligt hurtigt dem fra som jeg var interesseret i.
              Smile

jeppe
              Deltager
                • Super Giant

Avs, 700 feeds eller mere er godt nok en del! Kan du poste et link til det forum? Så vil jeg se nærmere på det og hvordan de håndterer det i praksis.

lagoni
                  • Asteroid

Det er så ikke rss. De bruger en “Indlæg siden sidste besøg”. Når jeg logger ind, klikker jeg på dén, og så listes emnerne som jeg så åbner i faneblade i FF. Man skal selvfølgelig være registreret bruger for at funktionen aktiveres.

Adressen er t3nettet.dk

Pointen, hvad enten det er rss eller noget andet, er at jeg har et listet og enkelt overblik over alt hvad der er sket i forum siden jeg var der sidst.

Håber det kan inspirere
                  Smile

jeppe
                  Deltager
                    • Super Giant

Ok, så er jeg med. 700 feeds eller mere ville godt nok også være mange. Det ville lægge en hel del beslag på serveren at skulle trække det ud.

En funktion med posts siden en bestemt dato findes allerede her i forum. Klik på “Aktive emner” i menubjælken øverst til højre. Det er lige under flagene. Så kan du selv vælge, for hvilken periode, det skal være.

lagoni
                      • Asteroid

Så kan du slet ikke lokkes til at sætte rss-tallet bare en lille smule op….?
                      Cry

…”snif”…

…bare f.eks. til 40 eller så no’ed…

jeppe
                      Deltager
                        • Super Giant

Den er allerede sat op til 50. Det gjorde jeg samtidig med, at jeg lagde nyhedsfeeds fra Astronomibladet på. Men feeds opdateres ikke hele tiden. Der er en begrænsning på, hvor tit de opdateres, for at serverne ikke skal blive overbelastede. Prøv at se om ikke, din nyhedslæser tager alle 50 ind i løbet af den næste halve times tid.

lagoni
                          • Asteroid

Min pc har jo stort set ikke været slukket her i weekenden, så min rss er fuldt opdateret. Men jeg vil glæde mig til at den ihvertfald kan følge med hen over natten og en arbejdsdag. Så tak for det, Jeppe!
                          Smile
                          Kommer der også en rss til astronomibladet? Eller bliver det kun links fra forumsiden?

jeppe
                          Deltager
                            • Super Giant

Det ved jeg ikke. Astronomibladet har jeg ikke noget at gøre med. De bestemmer selv, hvad de vil Smile

Men Henrik har da i hvert fald spurgt mig, hvordan Astronomibladet ville kunne få en oversigt over de 10 nyeste aktive emner, så mon ikke, de har planer om det?
                          Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'RSS' er lukket for nye svar.