RS-232 til USB ?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR RS-232 til USB ?

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 12 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 172 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hei alle !

Kan noen svare på det her ?

Jeg har en HEQ5 Pro stativ med SynScan goto, den kom med en kabel med RS-232 stik og jeg trenger en overgang til USB. (til min laptop)

Kan jeg købe en hvilken som helst overgang ? F.eks fra Chlas Ohlson eller er der noget spesiellt med de her overgange ?

Også en ting til jeg lurede på; Jeg har et Baader filter til å se på solen med, (et av de der ark) hva mer ska der til for at få frem de farger og nyanser some man ser andre har på sine fotos ?

MVH en Norsk nybegynner: Arne M Kristiansen

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Du burde kunne bruge en hvilken som helst USB til RS-232 adaptor, men nogle gange finder man en som ikke helt overholder RS-232 standarden også er det ikke sikkert at det virker.

bjoern.andersen
          • Main Sequence

Hej, og velkommen til forum.

jeg har en HEQ5PRO m/SynScan ligesom din, og har anskaffet et SANDBERG ITEM 133-08B USB SERIELSTIK, og det virker fint og stabilt.

Solfilter er jo en smagssag, men jeg har valgt at købe et Orion solfilter:

http://lyra.dk/browse.asp?cat=8035

Sådan et kan du sikkert også købe i Norge.

Der findes også andre, betydeligt mere kostbare måder at kigge på solen med i form af specielle teleskoper etc.

Anonym
            • Nova

Da sier jeg takk for hurtig svar !

Jeg har det samme spørsmål ute på et Norskt forum, men der går dager før man får svar ! Det gjør det ikke her har jeg lagt merke til, så jeg foretrekker dette forumet !

MVH Arne Martin Kristiansen

mr.mox
              • Nova

Jeg bruger Trendnet TU-S9 USB-RS232 kabel. De virker perfekt

mortenb
              Deltager
                • Super Giant

Arne .. kan du afsætte en dags tid til filterforståelse ?

LOL, så se her:

Eller måske overveje én af disse, kun 7.999,- euro.

Desværre vil den sidste kun afsætte til Tysland og Østrig, men du får da et indtryk hvis du læser specifikationerne på sol teleskoperne.

Wink

Jesper er iøvrigt skrap til det med sol fotos. Prøv at checke hans side:

Der plejer også at stå lidt omkring hans udstyr.

Her har der også været en god snak om sol filtre og et par fagfolk har givet gode råd:

mvh

MortenB2009-03-12 13:57:43

Anonym
                  • Nova

Hei alle sammen !

Da takker jeg for svar fra alle og mener jeg har litt av hvert å velge imellom takket være dere!

Mye nyttig at se og lese på hos Jesper, det er en proffs det der !

Ha en god helg alle og må skyene holde seg vekk !

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'RS-232 til USB ?' er lukket for nye svar.