Rosette widefield mellemtid

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Rosette widefield mellemtid

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af jesper. This post has been viewed 292 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Jeg fik i nat begyndt på et nyt widefield H-alpha billede (jeg elsker dem for tiden), denne gang af Rosette tågen med omkringliggende svage tåger. 8x 10 minutter blev det til foreløbig. Vises her i 47 procent størrelse. Billedet er ikke croppet, og som man kan se er vignetteringen nu under god kontrol, så jeg kan udnytte hele Atemis feltet.

Mit Barnard billede har også fået 5 timer mere, og bliver opdateret senere.

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Imponerende stort felt. Nydelig optagelse.

mvh

TOrben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

kubach
        Deltager
          • Super Giant

Hold kæft Jesper hvor er du dog iriterendeOuch. Det kunne være sjovt at montere et H-alpha på mit DSLR for at se hvad man kunne få ud af det. Ja jeg ved godt at man mister en masse, ikke desto mindre ville det da være et forsøg værd. Jag skal bare lige låne et filter fra en venlig person..

Så ville det helt sikkert se sådan her ud Tongue HAHAAAAAA

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Hej Jesper

Flot start. – Mark: Man kan da blot sætte en 135 mm linse foran fattigmandsartemissen.Så er man fri for mosaikkerWink

VH Mogens

kubach
            Deltager
              • Super Giant

Hej Mogens,

Det er da også lige hvad jeg har tænkt mig. Jeg har købt et adapter sæt så jeg kan monterer mit 2″ UHC-S filter på min tele linse. Mit moddede DSLR er extremt følsomt over for skyglow, så jeg skal have et filter på linsen. Det kunne bare være sjovt at prøve med et H-alpha filter og se hvad det vil give af resultater….

Det ender nok med at man vinder i lotto og køber et Atik 1100, eller måske ikke Wink

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Hej Torben, Mark og Mogens,

Takker for de pæne ord. Jeg håber på at få lidt mere tid på når jeg kommer hjem fra arbejde i nat.

Flot 135mm billede Mogens. Jeg har også planer om at få Cone området med i en mosaik, hvis der bliver nætter til det.

Atik 11000 kan jeg godt anbefale Mark. Det er jo efterfølgeren til mit Artemis. Samme circuit board, men tilføjet mulighed for vandkøling og varme i CCD frontglasset. I mellemtiden er jeg sikker på at du kan nå langt med dit moddede DSLR og et h-alpha filter.

Jesper2009-01-05 17:28:15

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Rosette widefield mellemtid' er lukket for nye svar.