Rosetta i HA

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Rosetta i HA

• Dette emne har 9 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 1 måned siden af erikgu. This post has been viewed 724 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

erikgu
    Deltager
      • Nova

Hei,

Har ikke vært aktiv på lenge på forumet. Har tatt noen bilder men ikke vært fornøyd med hverken utstyr eller forhold. Ser nå at det er fult mulig å ta bilder med HA, litt mer skeptisk til RGB. Hadde en test med nytt kamera med det gikk dårlig, delvis på grunn av feil på kamera, er i ferd med å returnere for å få nytt. Kamera jeg snakker om er et nytt ZWO 1600 Mono som tross feil ser lovende ut. Har likevel tatt et par HA bilder som har blitt bra. Litt usikker på hvordan en link fungerer her men prøver å legge den ut. Vises det ikke får prøve igjen

Bilder består av 63*300sec eksponeringer tatt med ZWO 1600 Pro Mono, Astrodon 6nm HA filter i en Boren Simon 200m f/3.6.

Erik G

Rosetta5-Edit

Erik G

Vedhæftninger:

biberadm
      Admin
        • Main Sequence

Hej Erik:
        Selv om dit link indeholder “.tiff” er linket ikke et almindeligt billedelink, men et link til en dropbox-præsentationsside. Det kan du ikke bruge som en billede url i img-tag. Men du kan linke til det helt ordinært:
        https://www.dropbox.com/s/w46603r15i680oa/Rosetta5-Edit.tiff?dl=0

Dette er min nye signatur. xx

erikgu
        Deltager
          • Nova

Flott takk, da syntes den 🙂

Erik G

kennethk
          Deltager
            • Nova

Lekkert bilde!

erikgu
            Deltager
              • Nova

Takk Kenneth!

Erik G

ginge
              Deltager
                • Giant

Kommenterte bildet et annet sted, men en god ting kan jo fint gjentas: dette ser virkelig bra ut, Erik! Håper du blir kvitt problemene med et nytt kamera.

G

erikgu
                Deltager
                  • Nova

Takk Ginge er mer fornøyd med dette enn noe annet bilde på lang lang tid. Gleden er kommet tilbake:). Flaks at jeg ikke fikk solgt utstyret.

Erik G

erikgu
                  Deltager
                    • Nova

Blei litt gira på prosessering igjen så jeg startet på nytt, drizzel integrasjon, deconvolution, for første gang på lenge, ingen støydemping, litt annen behandling for å få frem litt kontraster. Jeg er skikkelig imponert over støynivået til kamera.

Sees best i full størrelse, mindre artifacts enn på bildet som vises. : https://www.dropbox.com/s/u2bzf1jg00zkw12/Rosetta6-drz.tiff?dl=0

Rosetta-Drz2

Erik G

Vedhæftninger:

munkholm
                    Deltager
                      • Neutron star

Det ser lovendene ud det kamera, når jeg ser det billede. Fornemt.
                      Hvilket kamera brugte du før?

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

erikgu
                      Deltager
                        • Nova

Takk Bent,

Det gamle kamera er et Starlight XPress H9. En stor forskjellen er jo feltet men følsomhet og støy er også veldig bra på det nye, kanskje bedre enn H9 selv om det også er veldig bra på de områdene.

Erik G

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.