“Ring om Jupiter” Foto med ZWO ASI462MC kamera

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER “Ring om Jupiter” Foto med ZWO ASI462MC kamera

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år, 1 måned siden af claus. This post has been viewed 752 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

claus
    Deltager
      • Main Sequence

Hej alle.
      Kan nogen herinde give mig en forklaring på det meget dårlige resultat med mit ZWO, ASI kamera som jeg tidligere har taget glimrende optagelser af Mars med da denne senest var på himlen. Jeg anvende jo “Live View” funktionen og opnår fokus, samt foretager div. indstillinger, billedet ser fint ud på PC skærmen, men det efterfølgende fotografiske resultat svarer mildest slet ikke til det jeg ser på PC skærmen. Jeg mener at kan udelukke fugt i kameraet/øvrig optik. Har prøvet både med og uden Barlow/div. filtre, men samme skuffende resultat.
      Mvh C. Abel.

Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.

Vedhæftninger:

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Jeg har lige øget kontrasten, så man bedre kan se, hvad Claus mener.

Jeg vil nu mene, at der ikke er tale om en ring, men enten en udtværing eller et spøgelsesbillede.

Jup_21_CA

EDIT:

Sidder der også et buet frontglas på dit kamera?
        Hvis kameraet ikke sidder helt vinkelret på den optiske akse, så tror jeg, at man kan få en lysspredning som den viste.

ASI462MC

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Vedhæftninger:

claus
        Deltager
          • Main Sequence

Nej, der er ikke buet glas foran chippen, se vedhæftet. Det lange 3/4″ rør burde sikre korrekt oplining. Problemet er der uanset om jeg anvender Newton eller refraktoren????
          Mvh C. Abel.

Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.

Vedhæftninger:

Kompedal Starparty
          Deltager
            • Main Sequence

Det ligner atmosfærisk diffraktion, planeterne står meget lavt lige nu. Du bruger et OC kamera, så du skal nok kigge på en ADC når du er nede i den højde.

Kompedal Starparty

claus
            Deltager
              • Main Sequence

ok, tak for svar, jeg var så ude i går og opdager her at Jupiter faktisk står nede mellem nogle grene fra naboens buske, så mon ikke at det er her årsagen skal findes?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.