Så vidt jeg husker…
Aktiv repeater = er en usb hub med strømforsyning. Det kan også være en netværkshub, men de er somregel altid aktive.
Man kan netop købe en i computercity i næstved. Jeg selv har anskaffet en 4 ports D-Link aktiv repeater. Den fungerer..
Ligeledes kan man dermed bruge et temmeligt langt kabel fra den aktive hub og tilbage til computeren..
Man slipper for at bruge samtlige usbporte i computeren til forskellige ting og man slipper for et hav af ledninger der spreder sig ud over det hele..
Og Timo.
Vista remote desktop og XP remote desktop kan sagtens snakke sammen. Man skal noglegange fifle lidt for at få det til at virke den anden vej, da Vista RD notorisk vil have NLA slået til (Network Level Authentication). Det er så også helt klart det sikreste. Afhængig af ens netværkshastighed, kan man dog vælge ikke at få vist visse detaljer på Remote Desktop, men det er rigtigt som MS siger, at det fungerer trods alt bedst med en 100Mbit forbindelse. Jeg kører trådløst med en 54 Mbit forbindelse og det kan man godt se hakker lidt.
MHansen2008-11-26 23:54:56