Remote med dator nr2 – hur ?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Remote med dator nr2 – hur ?

• Dette emne har 19 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af timo. This post has been viewed 1060 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

timo
    Deltager
      • Giant

Kent – tack, det kommer jag nog att prova först.

Mattias och Michael – Jag vet inte vad PC Anywhere kostar men VNC går på mellan 200 – 300.- SEK så det är hyffsat billigt.
      Får jag inte Windows alternativet att fungera nu på lördag/söndag så blir det ett av de andra alternativen.

Timo

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Timo mail mig… ms /flight dot dk

mhansen
        Deltager
          • Nova

Så vidt jeg husker…

Aktiv repeater = er en usb hub med strømforsyning. Det kan også være en netværkshub, men de er somregel altid aktive.

Man kan netop købe en i computercity i næstved. Jeg selv har anskaffet en 4 ports D-Link aktiv repeater. Den fungerer..

Ligeledes kan man dermed bruge et temmeligt langt kabel fra den aktive hub og tilbage til computeren..

Man slipper for at bruge samtlige usbporte i computeren til forskellige ting og man slipper for et hav af ledninger der spreder sig ud over det hele..

Og Timo.

Vista remote desktop og XP remote desktop kan sagtens snakke sammen. Man skal noglegange fifle lidt for at få det til at virke den anden vej, da Vista RD notorisk vil have NLA slået til (Network Level Authentication). Det er så også helt klart det sikreste. Afhængig af ens netværkshastighed, kan man dog vælge ikke at få vist visse detaljer på Remote Desktop, men det er rigtigt som MS siger, at det fungerer trods alt bedst med en 100Mbit forbindelse. Jeg kører trådløst med en 54 Mbit forbindelse og det kan man godt se hakker lidt.

MHansen2008-11-26 23:54:56

bjoern.andersen
            • Main Sequence

hej frank,

Du skriver “Ligeledes kan man dermed bruge et temmeligt langt kabel fra den aktive hub og tilbage til computeren.. “

har du en anelse om hvor langt dette kabel kan være. jeg syntes at forstå at “Hubben” skal tæt på opstillingen, så for mit tilfælde vi afstanden blive op mod de 10 m? Vil det være ok???

timo
            Deltager
              • Giant

Michael H – tack för det. Jag provar det alternativet först. Skall nok finde ud hur man gör.

Timo

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'Remote med dator nr2 – hur ?' er lukket for nye svar.