RegiStax

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER RegiStax

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 681 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

starlimo
      • Moon

Hej

Jeg sidder og prøver at lærer at bruge RegiStax – hjulpet af Jespers rigtig gode bog. Jeg har lavet en AVI af månen – men jeg synes godt nok at min PC arbejder langsomt. Hvor kraftig PC arbejder i andre med når i laver billed-behandling i fx RegiStax?

(min er en 1,8GHz med 2GB RAM – er bange for at det er i underkanten)

Hilsen Per

morten.brix
      Deltager
        • Super Giant

registax er et meget tungt program, selv med kraftige maskiner.

Det sjove er at den bedste maskine jeg har brugt registax på var min gamle AMD 1000MHZ med 1,25 GB ram.

Hvorfor den kørte hurtigere end min 2,8 GHZ med 1,5 GB ram ved jeg ikke. Jeg tror dog det var fordi jeg kørte med WIN ME. WIN ME var det bedste system efter min mening når det først kørte!!!!!!!!!!

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Jeg er ikke enig i, at Registax4 er et tungt program.
          Men man skal lade helt være med at stacke deepsky billeder med den, det er den ikke bygget til.
          Men AVI af planeter og måne tager den let.
          Nogle har haft en del ustabilitetsproblemer. Det har jeg af en eller anden grund ikke.

Men måne-billeder er jo full-frame behandling. Det skal gå langsommere!

Hvilke indstillinger bruger du under alignment?
          Hvor stor er den boks du bruger til at omkrendse det punkt du aligner på ?

morten.brix
          Deltager
            • Super Giant

Hej Lars

Jeg skal også lige sige at det er lang tid siden jeg rigtig lavede planet billeder!!

Jeg har ikke rigtigt erfaring med V4.

starlimo
              • Moon

Hej med jer

Problemet er der allerede under udvælgelsen af de enkelte frames – der går mellem 5 og 10 sekunder når jeg skifter frame.

Jeg fandt ud af at hvis jeg gemmer AVI-filen igen i RegiStrax så er der ikke denne forsinkelse – så måske er der noget omkring det format jeg har lavet videoen i?

Kan god se at boksens størrelse har stor indflydelse på aligment-hastigheden – så tak for rådet – men det er som sagt i selve frame-udvælgelsen at den “hænger”

Mvh Per

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

AMD’s math processer har altid været kanon til den type jobs grundet deres store chaceram, min gamle fra år siden i 3D programmer slog min Intel med over 35% i rendering

delen men var langsommere til alt andet, tror ikke det er sådan mere, men jeg ved det ikke.

Registrx kører dog ret flydende på min ældre bærbar celeron 1.4 med 1gb ram Per.
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'RegiStax' er lukket for nye svar.