› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Redigering af gammelt indlæg?
- Dette emne har 24 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 1085 times
-
ForfatterIndlæg
-
6. december 2017 kl. 21:58 #314555
BjarneModerator- Super Nova
Bemærk stavefejlene i mit indlæg. Det var ikke med vilje.
6. december 2017 kl. 23:33 #314561
kilaDeltager- Super Giant
Jeg synes det er en rigtig dårlig ide med tidsbegrænsning på redigering. Var startet op på en tråd til hver af de asteroider som gruppen arbejder på hvor nye lyskurver af samme objekt kan holdes i samme tråd. Den ide bliver skudt ned af jeres redigeringsregel.
Med samme tanke havde jeg startet en “Asteroide lyskurve kampagner E2017-F2018”-tråd som jeg med løbende opdateringer kunne holde aktuel.
Fremover vil fremvisning og deling af lyskurver af asteroider ske via min egen hjemmeside.
Personligt synes jeg bedre om det gamle layout. Forum er kedelig at se på og spilder ufattelig meget skærmplads. Der var masser af gode indlæg tidligere og nu er der langt imellem dem – er det fordi folk søger andre steder hen? Jeg kan i al fald mærke at min daglige login og “kanalrundfart” synger på sidste vers.
Kim
7. december 2017 kl. 00:48 #314568
Jeg har nu fået rettet mine indexer tilbage og gemt det hele, håber jeg. Kim, jeg er enig i dine betragtninger. Ideen er, at vi skal lave en liste over ønskede ændringer, som så kan føres ud i livet i januar. Jeg har ikke set nogle gode argumenter for ikke at kunne ændre i ældre posteringer. Der er jo ikke tale om et regnskab. Baggrundsfarven stammer sikkert fra en stor begejstring for MAC classic. Det burde kunne ændres, hvis vi kan blive enige om et layout. Der findes sikkert mange eksempler rundt omkring i verden. Jeg modtager gerne links til sider med forskellige baggrundsfarver og tekstfarver, da det ikke hører til min spidskompetence. Det er så uendelig let at være negativ. Det vi har brug for er opfindsom nytænkning. Det gamle forum var virkelig en katastrofe med hensyn til sikkerhed.
7. december 2017 kl. 07:06 #314580
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Mht. at kunne redigere i gamle indlæg. Det er nu ikke så ligetil, da man jo godt kan forestille sig, at man så laver så meget om, at efterfølgende svar begynder at virke ulogiske. Det er selvfølgelig i orden, hvis man vil rette tryk- og stavefejl, og dårlig formulering.
Kim, når du skriver, at du vil holde opdateringer i samme tråd. Mener du ikke i samme indlæg?
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
7. december 2017 kl. 09:00 #314583
NicolajDeltager- Giant
Jo, Torben – det er fuldstændig ligetil. Så længe det fremgår at et indlæg er ændret så ved man som læser at man skal forholde sig til det. Præcist som på det gamle forum. Mere kompliceret behøver det ikke være.
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
7. december 2017 kl. 09:28 #314584
Jeg husker sagen med Johannes, som jo gik ind og ændrede sine indlæg for at komme til at stå i et bedre lys. I det gamle forum kan man slette sine indlæg, det kan man ikke her.
Jeg tror, at det er vigtigt, at man i en debat ikke kan gå tilbage til sine gamle indlæg og ændre noget. Det kan fx være fordi man ikke vil blamere sig selv, fordi man har skrevet noget vrøvl – det har jeg da nogle gange :). Så er det bedre, at man efterfølgende indrømmer sin fejl – men det er der jo mange, som har svært ved.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
7. december 2017 kl. 10:11 #314586
NicolajDeltager- Giant
Jeg vil virkelig opfordre at man lytter til hvad medlemmerne siger! Jeg hører kun at det opleves irriterende med timeout for redigering.
Ulemperne ved timeout lyder i mine ører til langt at overstige mulige ulemper som gamle “sager” vidner om.
Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.
7. december 2017 kl. 11:01 #314587
Jeg opfatter også helt klart, at medlemmerne godt vil have tidsubegrænset adgang til deres indlæg, og jeg kan også godt se nogle fordele ved det. Vi må se at få det ændret.
7. december 2017 kl. 15:57 #314589
kilaDeltager- Super Giant
Hej Torben.
Jo, det kan godt være jeg mener i samme indlæg. Jeg åbnede “Et nyt emne” og skrev om mulige kampagner.
Dengang var 184 Dejopeja en igangværende kampagne. Nu er den afsluttet og det er sådan en status opdatering jeg ønsker mulighed for.
Som Nicolaj også pointerer så er timeout bare en forhindring for et mere dynamisk forum. Hvis nogle indlæg ikke kan holde sig til etikette har vi moderatorerne til at håndhæve god orden.
Hvad med at gøre baggrundsfarve afhængig af Solhøjde/klokkeslæt?
Lidt skør ide, men hvis observatoriet er i gang så er det nat og enten sidder jeg og styrer obs remote og der har jeg ikke lyst til en hvid skærm i nogen som helst af min browsers faner og sidder jeg i obs har jeg SLET IKKE lyst til en hvid skærm. En sommerdag hvor jeg læser om et af de mange observatorier rundt omkring må skærmen gerne være lys – ellers kan jeg ikke se hvad der står.
Just my 5€
7. december 2017 kl. 21:02 #314612
Situationen er måske blevet lidt klarere. Jeg mener for øvrigt, at det er langt vigtigere at finde bugs i systemet end ørkesløse diskutioner om tidsgrænser for editering. De kan altid ændres efter en vedtagelse. Mit aktuelle problem opstod, da jeg ville tilføje ca. tre linier ekstra tekst efter ca. to sider med med blandet text og HTML-kode. Teksten startede med at blive fed, og det dukkede op igen efter, at jeg havde fjernet den i tekst-mode. Jeg tænkte, at problemet ville løse sig selv, hvis jeg sendte hele indlæget afsted i visual mode. Det var her, at det gik helt galt. Alle sub- og superscripts blev gemt som <sub> og <sup>. Jeg rettede alle koder med håndkraft. Jeg kunne nu gemme tekst og koder med sub- og superscript. Alt var som før.
Men, der er et MEN. Jeg forsøgte at tilføje de samme linier igen. Gæt, hvad der skete. Teksten startede igen med at blive fed midt i en linie! Jeg turde ikke lave det samme eksperiment en gang til, så jeg fjernede linierne igen.
Jeg sidder og læser sætningen: Din konto giver dig ret til at udgive ubegrænset HTML-indhold.
Jeg tror ikke, at ordet “ubegrænset” hentyder til længden af beskeden. Det er fint med mig, hvis jeg bare ved, hvor lang beskeden må være.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Redigering af gammelt indlæg?' er lukket for nye svar.