Redigering af gammelt indlæg?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Redigering af gammelt indlæg?

• Dette emne har 24 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 1084 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Dumt spørgsmål, men hvordan rediger man et indlæg man selv har lavet? 🙂

Som det kan ses kunne jeg god ændre dette indlæg, men dette:

http://forum.local/forums/topic/skyer-og-deep-sky/

er der ingen “rediger” knap ved

Mærkeligt!!

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Søren

Opsætningen giver dig mulighed for at redigere indlæg i op til 24 timer.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Anonym
          • Nova

Det var da en underlig opsætning, men tak for svaret 👍

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Hej Madsen.

Det er noget, der kan stilles på, men det er administrators bestemmelse. Hvis der er stemning for en længere redigeringsperiode, kan det sikkert indføres. Som standard i bbPress er tiden så vidt jeg husker kun 5 min. Men vi skruede den op til et døgn, da det viste sig at være lige kort nok. Især når folk skulle lære et nyt system at kende.

Hvis vi satte den til en uge eller en måned, ville der nok stadig være nogen, der ville plædere for, at redigeringstiden skulle være uendelig. Ikke at det i sig selv er et modargument. Faktisk kan jeg personligt godt identificere mig med ønsket. Men det er ikke nødvendigvis altid i et forums interesse. Hvorfor ikke? Fordi artikler kan blive rettet, så konteksten – fx et svar – bliver meningsløs. Eller fordi folk kan komme til at slette eller rette et indlæg ved en fejl. Omvendt er det heller ikke i et forums interesse, at der står åbenlyst forkerte ting, døde links eller udsagn, man har fortrudt, stavefejl, eller hvad der nu kan være.

Men der er også noget grundlæggende i et forums historik, der bygger på, at der kan ske en udvikling, præcisering, erkendelse eller lign. Og der kan det en vigtig del af oplevelsen, at man kan regne med at historikken er autentisk. Men skulle man ha skrevet noget helt forkert, kan man bede admin om at rette.

Det er en afvejning, som nogen skal tage stilling til. Så lad os tænke lidt videre over det.

Hvis du har et forslag til en anden indstilling, synes jeg du skal komme med den her, sammen med argumenter for netop denne indstilling.

Dette er min nye signatur. xx

Bjarne
            Moderator
              • Super Nova

Jeg føler mig stresset af, at man efter en relativ kort tid ikke længere kan gå i text mode. Teksten forbliver grå, når man klikker på den. Efter jeg har sendt beskeden og hentet den til rettelse kan jeg igen gå i text mode. Det er selvfølgelig nødvendigt at gemme den skrevne tekst med jævne mellemrum, men sker der ikke en automatisk autosave? Jeg føler mig også stresset af at skulle afslutte en længere udredning med mange formler inden for 24 timer. Det er ganske tidskrævende at skrive en forståelig forklaring med mange formler uden fejl, og det er uheldigt at få forklaringen brudt op i mange stumper. Jeg ville hellere lade det være op til seljustits ikke at rette i betydningen af et indlæg før et eventuelt svar. En lidt længere tidsgrænse ville være en fordel for mig.

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Hej Bjarne

Jeg kan godt følge dig, da det er forholdsvis komplekse emner du skriver om. Kan du ikke skrive dem i en teksteditor først? Jeg ved godt, at denne editor ud over almindelig telst også skal kunne håndtere formler.

mvh
                Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Bjarne
                Moderator
                  • Super Nova

Hør nu her. Jeg er ikke Donald trump. Jeg vil ikke spilde min tid med at skulle taste det hele ind igen. Jeg troede at problemet med <sub> og </sub> var løst ved at jeg blev administrator, men har den pludselig sendt alle mine formler uden konvertering. Det tager altid tid at skrive formler, hvadenten det er i HTML eller i LaTex. Formlerne er helt afgørende for forståelsen af, hvorfor ‘Oumuamua er så interessant i modsætning til en bunke grus.

Er der ingen mulighed for, at jeg kan hente den forrige version? Skal jeg bare klikke på det gemte link? Det var interessant at vide, hvorfor det gik galt.

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Bjarne skrev:

Jeg føler mig stresset af, at man efter en relativ kort tid ikke længere kan gå i text mode. Teksten forbliver grå, når man klikker på den. Efter jeg har sendt beskeden og hentet den til rettelse kan jeg igen gå i text mode. Det er selvfølgelig nødvendigt at gemme den skrevne tekst med jævne mellemrum, men sker der ikke en automatisk autosave? Jeg føler mig også stresset af at skulle afslutte en længere udredning med mange formler inden for 24 timer. Det er ganske tidskrævende at skrive en forståelig forklaring med mange formler uden fejl, og det er uheldigt at få forklaringen brudt op i mange stumper. Jeg ville hellere lade det være op til seljustits ikke at rette i betydningen af et indlæg før et eventuelt svar. En lidt længere tidsgrænse ville være en fordel for mig.

Kan man ikke blot lave en mulighed for at gemme en kladde af sit indlæg, så kan den for den sags skyld ligge og simre i dagevis inden man skriver det færdigt?

Det kan snildt lade sig gøre på mit lille phpBB-baserede test forum, http://b-rasmussen.dk/astronet

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Hov – hvad sker der lige med billeder her på forum, bliver de croppet???

På min iPhone ser billedet overfor således ud:

På en pc således

Lidt træls når det man vil vise klippes væk!

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
                      Deltager
                        • Neutron star

PS: indlægget overfor blev lavet på min iPhone. Og uanset hvor mange gange jeg reloadede siden, skiftede topic osv på PC’en, kunne jeg ikke se indlægget netop lavet på telefonen. Jeg måtte ligge af og på igen, er det meningen det skalvirke således?

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Hej Rudi

Det har jeg også oplevet, men problemet forsvandt, da jeg loggede ind.

Mvh
                          Torben

Anonym
                            • Main Sequence

Meget arbejde for de få skribenter.  Overvejer alvorlig om vi bør droppe vor økonomiske støtte.

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Hej Brian

Du skal også medregne alle læserne.

mvh

Torben

Torben Taustrup
                              Admin
                                • Neutron star

Hej Rudi

Du bør oprette et nyt emne, da det ellers bliver vanskeligt at genfinde det.

mvh Torben

Bjarne
                                Moderator
                                  • Super Nova

Problemet har ikke noget medkompleksitet at gøre. Jeg har heller ikke noget imod at sende resultatet en gang imellem, hvis altså det bliver gemt, som det står. Det troede jeg indtil lidt over middag, da den gemte alle <sub> som &gt;sub&lt;. Disse HTML koder blev alle gemt ukonverterede, selvom jeg har administrator rettigheder. Dette er aldrig sket før. Nu har jeg forsøgsvis rettet logle linier tilbage, også den sidste linie. Alt virker nu som det skal. Når jeg retter meget, er det mest på grund af stavefejl og uheldige formuleringer. De fleste formler bliver korrekte den første gang, selvom der kan være svipsere. Jeg har en skummel mistanke om, at noget blev opdateret lige da jeg klikkede på send.

Er ideen bad BB virkelig, at alle stavefejl og uheldige sproglige formuleringer skal fastfryses som et udtryk for spontanitet?

Er det virkelig umuligt at hente ældre gemte indlæg? Dette er muligt i WordPress selv, hvor jeg har måttet hente et gemt indlæg, da noget gik helt i kage.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
                                • Emnet 'Redigering af gammelt indlæg?' er lukket for nye svar.