redbull stratos sker lige nu

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI redbull stratos sker lige nu

• Dette emne har 12 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 4 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 23 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

karsten.aagaard
      • Asteroid

paul
        • Nova

Tak for reminder Karsten

jonas.c
        Deltager
          • Super Giant

Stort tack Karsten! Hade du inte påmint om detta hade vi missat det.

/Jonas

chris_h
          Deltager
            • Super Nova

Gratulerer! Herlig å se selv om jeg ble nervøs når han spant rundt!

paul
              • Nova

Der må være god seeing deroppe, altså hvis man kigger op.

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Sikke dog en spring fyr.

karsten.aagaard
                  • Asteroid

hey

ja det var meget sjovt at følge 🙂

amelsen
                    • Giant

Sjovt? jeg sad sgu med gåsehud på da han trådte ud på platformen og tænkte tilbage til den gang jeg selv hoppede bungyjump fra 75m højde… det her må være FULDSTÆNDIG den samme følelser han havde da han kiggede ned….. . . . …. eller noget =)

karsten.aagaard
                      • Asteroid

http://youtu.be/2A_h2AjJaMw

her var jeg godt nok ved at tisse i buks, puuu ha da

amelsen
                        • Giant

karsten aagaard wrote: http://youtu.be/2A_h2AjJaMw

her var jeg godt nok ved at tisse i buks, puuu ha da

…. Ja for dulen.. seriøst. Man bliver jo nærmest svimmel bare af at se videoen…

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

Havde to live tv kørende – DR og TV2, men DR var en anelse bagud, faktisk adskillige meter som om de vil skåne seeren for evt. uheld. TV2 var rigtig live. Fedt stunt og herlig udsigt.

Men Joe Kissings (tror jeg nok) rekord fra 1960 fik han mærkelig nok ikke slået – den om det frie fald på længst tid – selvom det kun drejede sig om få sekunder. Var det mon af hensyn til manden der jo sad i kontrolrummet og dirigerede Baumgartner..?

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

norup
                          Deltager
                            • Super Giant

Der var næppe nogen udefra der så det “rigtig” live – teamet havde selv indlagt en forsinkelse på ca 20 sek for at kunne slukke for signalet hvis det gik galt.

Anående den kortere varighed er der en detaljeret undersøgelse på wired .
                            Konklusionen er vist at det skyldes at Felix var tungere og mere strømlinet, mens Joe faldt langsommere primært på grund af en stabiliserings-skærm.
                            Der argumenteres for at selv om Felix udløste skærmen relativt højt, havde det ikke gjort en afgørende forskel.

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

Hans navn er Kittinger:

Her er hans spring – kommenteret af en, som forsøger at tale engelsk 😉

Man kan vel ikke kalde Kittingers fald for frit, når han havde aktiveret en stabiliseringsskærm?

Mv

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'redbull stratos sker lige nu' er lukket for nye svar.