Raid med SSD diske?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Raid med SSD diske?

• Dette emne har 99 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 2882 times
Viser 10 indlæg - 91 til 100 (af 100 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Bjørn – Jeps alle køleblokke skal jo i, og jeg har nogle andre ide’er der lige skal afprøves for at gøre påfyldning/aftapning nemmere.

Det er nu ikke kun grundet julen, mere fordi den er forvist til at stå inde i soveværelset så der bliver plads i stuen 🙁 Nåja også skulle den sidste køleblok komme imorgen håber jeg – samt der skulle ligge nogle små dele på jobbet, hvis ellers posten har sat noget der når vi har ferielukket……………

Er den ikke bare skøn, har siddet i flere timer og ledt efter “seje” avatars 🙂 Men skal da nok give den et hvil 🙂

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Du Michael, hvad siger Mette til at havde sådan en fryser stående under skrivebordet, hun kommer da til at fryse om føderne??????????????

soeren
          • Main Sequence

Hej MS din mis er lige til at blive forpustet af..Wacko

God jul

mvh Søren

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

MStauning wrote: Er den ikke bare skøn,

Kæmpesød! Jeg er dyreven og glad i katter. Har en hankat på 1,5 år selv.

Din avatar-kat ser ud som han trener til at blive marinesoldat eller noget.

EDIT: Jeg tror jeg fant ud hvorfor ikke HTPC-en min starter: PSU-en er for gammel og har bare 10 par pinner på hovedstrømkontakten til hovedkortet. Forstår ikke hvorfor jeg ikke har sett det tidligere … d.v.s. jeg har vel sett det, men har vel tenkt at jeg skulle se nærmere på det senere og så har jeg glemt det. Jeg begynner at få alzheimer light …

Men så må PSU-en byttes ud med en der er nyere. Det gør ikke så meget, da jeg allikevel skulle ha en ny PSU før eller senere til den andre PC-en for at oppgradere den. Så jeg tar ud den Seasonic M12D 600W 80+ som er der og setter den i HTPC-en, mens jeg setter en ny Mist 800W der istedet.

Bjørn T. Jønsson2009-12-23 06:24:34

Mvh,
            Bjørn

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Finn – Ikke noget, det er jo mit bord 🙂

Søren – Den for en pasue her de næste dage.

Bjørn – Sådan noget gør jeg da også tit 🙂

Min nye PSU er +85, derfor endte jeg op med en på 1000w – den jeg kunne få med bedste % udnyttelse.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Så er det 99% færdig, der mangler nogle afstands stykker der lige skal laves for at kunne montere radiatoren på siden af PC’en men ellers er alt oppe og køre. Mangler dog den nye blæser til PSU, som ikke bliver lavet vandkølet (der er for mange dimser i den der skal køles).

Alle blæsere er sat til at køre med 550 rpm, og det eneste der kan høres er derfor PSU’en (som snart bliver lavet).

Her lidt stemingens billeder fra ombygningen:

Først et papirlommetørklæde foran radiatoren, her med blæserene slukket helt

Også med dem på 550 RPM som kun kan høres med øret op til, kan ikke måle extra støj i værelset om de er tændt eller ej.

Her fra siden, der kommer faktisk meget luft igemmen

Og fra blæser siden

Samt bundkort med kølerprofiler

Sat i

Og et lidt bedre look ind

Her er så til sidst efter 2timers FarCry2 benchmark:

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

Det ser supert ud, Michael. Og imponerende at resultatet blev så bra til slutt.

Mvh,
                  Bjørn

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Mangler virkelig den PSU blæser, hold da ferie hvor den larmer… Altså nu er alt jo relativt, men den larmer altså mere end de andre vi har (der står 4 stationære i vores hjem). Så det bliver bare godt at få den skiftet.

Og må sige at jeg er virkelig positiv overfor mere vandkøling….

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

Bjørn T. Jønsson wrote:
                      Bundkort: ASUS P7P55D-E Premium (støtter bla. USB 3.0 og SATA 600)
                      Processor: Intel Core i7-860 (sokkel 1156)

Nja … nu er jeg blevet sterkt i tvivl om jeg skal gå for dette.

AMD kommer nu (måske allerede 26. april) med 6-kerner i Thuban-serien, og topmodellen, AMD Phenom II X6 1090T BE på 3.2 GHz, har allerede blivet overklokket til 4,3 GHz på luftkøling! Dessuden vil den antagelig koste kun 2.295 kroner i Norge. Den yder omtrent som i7-860 i udgangspunktet.

Så: 1) den er billigere end Intels processor, 2) den er svært overklokkingsvenlig, og 3) AMD bundkort er osse billigere.

Læs mere:

http://www.hardware.no/artikler/phenom_ii_x6_avslort/75844
                      http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1220288&siteSkin= (diskusion med interessant dokumentation)

Mvh,
                      Bjørn

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Men så kom Intel med en opfriskning af Nehalem der heder Westmere … og den har en funktion som jeg synes er en liten revolusion:

“New virtualization capability: “VMX Unrestricted mode support,” which allows 16-bit guests to run (real mode and big real mode).” Kilde: Wikipedia.

Det betyder at vi nu kan køre gamle 16-bits operativsystemer side om side med 32-bits og 64-bits. Tænk om vi hadde haft denne funktionen for 20 år siden …

Bjørn T. Jønsson2010-04-15 18:30:28

Mvh,
                        Bjørn

Viser 10 indlæg - 91 til 100 (af 100 i alt)
                      • Emnet 'Raid med SSD diske?' er lukket for nye svar.