Rækkefølge – hvordan?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Rækkefølge – hvordan?

• Dette emne har 11 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 10 måneder siden af steenkh. This post has been viewed 1033 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

Hvordan får jeg ændret visning så jeg altid se de nyeste poster i en tråd øverst?

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Henrik

Du kan altid se de seneste indlæg i højre kolonne på forsiden.

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

Jeps, det er jeg med på Torben.

Men når jeg går ind i en tråd, ville jeg gerne havde sidste indslag i toppen, sådan at når jeg læser mig ned igennem tråden kommer tilbage i historien.
          Idag hoppes der godt nok automatisk nedd til sidste indslag, og det kan jo bruges, personligt syndes jeg bare bedre om den skitserede model.

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

ps. hvad er ideen med at “Du kan bruge disse HTML-tags og attributter:” kun fylder 1/3 af side bredden, og derfor fylder næsten 1/2 side højde.
            Det er lidt meget “støj” påsiden, en “?” knap som viser disse detaljer ville være smart her

biberadm
            Admin
              • Main Sequence

ps. hvad er ideen med at “Du kan bruge disse HTML-tags og attributter:” kun fylder 1/3 af side bredden, og derfor fylder næsten 1/2 side højde.
              Det er lidt meget “støj” påsiden, en “?” knap som viser disse detaljer ville være smart her

Ja, det har du ret i, Henrik. Det ikke synligt i admin-modus, så vi har ikke været opmærksomme på det. Er endnu ikke helt sikker på, hvor den fætter kommer fra. Jeg tror, bare vi skal slagte den. Vi skal have udbygget hjælpesider a la den vi er begyndt på til BBCodes. HTML-listen kunne passende henvises dertil. Jeg er i øvrigt ikke sikker på, at vi har brug for dem alle sammen med de mange BBCodes, vi nu har lige ved hånden.

Dette er min nye signatur. xx

biberadm
              Admin
                • Main Sequence

Men når jeg går ind i en tråd, ville jeg gerne havde sidste indslag i toppen, sådan at når jeg læser mig ned igennem tråden kommer tilbage i historien.
                Idag hoppes der godt nok automatisk nedd til sidste indslag, og det kan jo bruges, personligt syndes jeg bare bedre om den skitserede model.

Jeg har haft præcis den samme undren over, at man skal igennem stabler af indlæg for at komme til den sidste. Men som med så mange andre mærkværdigheder i dette og andre forum-systemer, så viser det sig alligevel, at de gode mennesker, der har brugt årevis af deres liv på at forfine disse systemer, faktisk har tænkt over tingene.

Fx er der et praktisk problem i at indeksere siderne i lange tråde, hvis hvert eneste indlæg skal ligge først og derme ændre i den bladrefunktion, der allerede ligger dér. I dag kunne det nok have været løst på en smart teknisk måde, men mange af disse konventioner, er jo også født i langt mindre avancerede systemer. Og så hører det vel også til historien, at mange tråde er ikke så lange, og så kan det faktisk være smart, at man får begyndelsen med i kronologisk orden, så man ikke begynder at skrive om noget, som allerede har været vendt tidligere i tråden.

Men man kan vist argumentere for begge modeller. Så jeg tror vi ender med, at det også er blevet en konvention, der har vist sig at fungere selv om den ikke er top-optimal i alle situationer.

(Husk at når man på forsiden klikker på alderen på det seneste indlæg ud for et givet forum, så bliver man sendt direkte hen på dette seneste indlæg nederst i tråden!)

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Men som med så mange andre mærkværdigheder i dette og andre forum-systemer, så viser det sig alligevel, at de gode mennesker, der har brugt årevis af deres liv på at forfine disse systemer, faktisk har tænkt over tingene.

Det kan sagtens lade sig gøre på det populære phpBB3 system, se f.eks her:
                  https://www.astronet.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=301

/Rudi B. Rasmussen

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Er nu ret sikker på at vi sagtens kan vise tråde så nyeste indlæg står først ved at sætte et flueben det rigtige sted i backend – men det vil umiddelbart komme til at dække alle brugere.

Det bliver noteret på ønskelisten.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Hej Frank, jeg tror at I lige skal overveje, om I vil rette det for alle brugere. Der er kun to af ca 100 brugere på astronet.dk der bruger denne feature.

Edit: fejl i første indlæg rettet

/Rudi B. Rasmussen

steenkh
                      Deltager
                        • Planet

Jeg er ikke interesseret i at få nyeste indlæg øverst, men jeg vil gerne have mulighed for at starte med nyeste ulæste indlæg. Denne funktion kan jeg ikke finde.

biberadm
                        Admin
                          • Main Sequence

Steen, måske kan du bruge menu-punktet “NYT”?
                          http://forum.local/nyt/

steenkh
                          Deltager
                            • Planet

“Nyt” kan godt bruges, men er ikke helt en substitut for at man kan hoppe til første ulæste post i en tråd. Begge dele ville være ideelt, men jeg kan leve med det som det er.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Rækkefølge – hvordan?' er lukket for nye svar.