Rød månenedgang.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Rød månenedgang.

• Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af jacobb. This post has been viewed 135 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Vi har på det seneste haft nogle fantastisk flotte røde solnedgange. Men månen gør det nu også ganske flot i den henseende! Taget i forgårs, hvor månen stod så lavt, at jeg tillige måtte skyde den gennem nogle huller i naboens træ. Udstyr er min TOA130 med 0,8 reducer og canon 450D.

Og skulle vi så ikke, for en god ordens skyld, lige tage og minde om, hvorledes min natteudsigt tager sig ud om en uge. Da befinder jeg mig nemlig i tre uger på positionen 44.19.23N – 006.05.01E!

Det ligger mig selvfølgelig fjernt, at gøre nogle misundelige. På den anden side, hvis nu konen havde bestemt, at jeg skulle tilbringe 3 uger på Skodsborg Badesanatorium, ville jeg måske selv blive bare sådan ganske lidt misu……..!

Med de bedste sommerhilsener!

jacobb
        • Nova

Hejsa Johannes

Flot billede af månen, jeg stod selv og beundrede den i aftes, der er noget specielt over den når den står lavt og med en flot rød glød!

Mht billede nr2 så har jeg ingen kommentarer udover at misundelse er en grim ting!!!!

Mvh og god tur

Jacob

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'Rød månenedgang.' er lukket for nye svar.