Quality rules

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 2 måneder siden af nhaagh. This post has been viewed 52 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

hoest
    Deltager
      • Nova

Hej allesamme
      8″ F4 hovedspejl Fra Zambuto . 2,6″ seconder fra Antares. Begge slebet til det perfekte.
      Efter en del besværligheder og venten kom mine spejle endelig. Det var lidt besværligt at montere seconderen da den var tykkere end den originale Skywatcher, ca 10mm ,så jeg måtte hen og save et stykke af holderen, men det gik.Kolimeringen troede jeg var let nok, med en helt ny laser kolimator. Men det viste sig at den ikke var i orden, når jeg derjede den rundt og skulle kolimere hovedspejlet ændrede det hele sig “den tegnede en cirkel på hovedspejlet” så den måtte lige kolimeres først.Nå men det lykkedes, og sammen med en TV Parecorr type 2 , med visuelt gear på
      Kom den første rigtige test den 20-12-14.Der var diverse udbrud fra alle 8 der kiggede i den på M42.Jeg tænkte at den nok var på højde med min TOA130.Jeg fik senere et kig da jeg blev alene, og hold da helt k… Efter et par minutters kiggeri var det ligesom et foto bare uden farver.Jeg har aldrig set noget lignene.WOUW WOUW WAUW .Så bliver man altså ydmyg over for den slags kvalitet.
      Den kikkert bliver helt sikkert mit foretrukne i observatoriet.

Høst2014-12-21 19:52:27

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Nåmen så kan du jo godt sælge mig TOA’en billigt…

Thomas, Bornholm

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Ja, hvad ska du egentlig nu med den der TOA, Høst?? Aperture rules, når både en refraktor og en reflektor er af fineste slags.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

nhaagh
          Deltager
            • Super Giant

Tillykke med det flotte first light. Vi er ikke misundelige…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Quality rules' er lukket for nye svar.