› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › QHY5L-II instal bøwl
- Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 3 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 61 times
-
ForfatterIndlæg
-
18. november 2015 kl. 10:01 #139301
RudiDeltager- Neutron star
En af mine gamle laptops, som er mere kraftfuld end den brystsvage pc jeg bruger lige nu til autoguiding, er lige blevet re-formateret og jeg vil se om den er bedre enget til PHD, Cartes Du Ceil, Astro Tortilla, BackyardEOS osv osv.
Den gamle laptop var sandet til og meeeget sløv, men jeg har geninstalleret Windows XP og opdateret.
System info siger:
Windows XP, Professional, Version 2000, Service Pack 3.
Jeg har hentet seneste drivere fra http://qhyccd.com/Download.html, Driver Version 15-10-28 og ASCOM V11.
Men når jeg prøver at installere driver strander jeg på denne fejl:
Jeg har googlet fra Herodes til Pilatus, men finder ikke rigtig noget brugbart.
Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Edit: har modereret mit sprog nedenfor en smule
PS: Undskyld mit sprog, men jeg er efterhånden ved at være temmelig irriteret på QHY kameraet, det virker jo nogle gange fint nok, men hold da op alt det bøwl jeg har haft med det. Det ender nok med at jeg smider det ind i haven til en jeg ikke kan lide eller måske bare i skraldespanden.
rudibr 2015-11-18 10:16:01 /Rudi B. Rasmussen
18. november 2015 kl. 10:56 #139307
Jannick PeterssonDeltager- Main Sequence
Hej Rudi, måske denne kan hjælpe https://www.youtube.com/watch?v=JVI82XHBIcw
18. november 2015 kl. 11:30 #139309
Tak for hint Jannick, men det hjalp ikke (jeg er forresten også logget på som sys adm).
Og tak for det generøse tilbud Dennis, det kan være jeg tager imod det. Skal lige først prøve lidt mere.
Kom til at tænke på om det mon er fordi at .NET 2.0 skal være installeret, og så fandt jeg ud af at .NET 4 heller ikke var på min installation endnu
Det prøver jeg lige ved lejlighed og vender tilbage med resultatet.
/Rudi B. Rasmussen
18. november 2015 kl. 16:17 #139311
Ok, nu spiller det hele. QHY software, ASCOM og PHD installerede uden nogen fejl. Og PHD forbinder fint til QHY kameraet både gennem ASCOM og direkte.
Hvad gjorde jeg så? Tja – efter at have hentet Windows XP Servicepack 2 på en anden PC (der er ikke adgang med en helt frisk Windows XP gennem IE6 til Microsoft Update siden!), og via USB stick installeret SP2, så kunne jeg gå ind på Microsofts Windows Updates siden og af flere omgange hente ca 2-300 opdateringer – samt til sidst .NET 4.0. Når dette var gjort, installerede ovenstående fint.
Som professionel software udvikler syntes jeg bare at det er noget hø at en installer brækker sig med ovennævnte intetsigende besked, det er simpelthen dårlig programmering – der bør altid være en form for “prerequisites check” inden en installer går igang.
Nå – men så er det videre med PHD2, Cartes Du Ceil,AstroTortilla osv osv
Note til mig selv: måske skulle jeg lave et image af maskinen nu
/Rudi B. Rasmussen
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'QHY5L-II instal bøwl' er lukket for nye svar.