Kære astro-ekspert
Jeg håber du kan give mig et par gode begyndertips til hvordan jeg får samlet min guider. 
Der fulgte en lille Celestron #51611 9×50 finder med mit teleskop, som jeg gerne vil ombygge til en søgerguider med mit QHY5L-II kamera. Ved at søge på nettet har jeg fundet ud af at søgerkikkerten har et indvendigt standard 2″ SCT gevind som teknisk set er et 2″ 24 TPI gevind.
QHY5L-II kameraet har et M30x0,75 indvendigt gevind, og hvis der er brug for extenderen der øger afstanden til chippen med 26mm, er det indvendige gevind M28,5×0,6 svarende til et standard 1.25″ filtergevind.
På alle de billeder jeg har kunnet finde er kameraet monteret ret tæt på søgeren, så derfor tvivler jeg på om extenderen skal bruges? De billeder af ombygninger jeg kunne finde var dog ikke med en Celestron søger, så det kan måske gøre en forskel?
Hvis der ikke skal bruges en extender, har jeg brug for en adapter noget lignende denne:

… men hvor det store gevind er 2″ 24 TPI i stedet for M57.
Hvis der skal bruges extender for at opnå fokus, skal det lille gevind i stedet være M28,5×0,6.
Ved du hvor jeg kan finde sådan en adapter?
Mvh Søren