QHY skrammel

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR QHY skrammel

• Dette emne har 22 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 9 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 361 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

nightsky
    Deltager
      • Neutron star

Gode nyheder omkring ZWO – AstroLive USB følger gratis med ZWO kameraer, normal prisen er vist 129$.
      http://astrolive.io/

landbo
      Deltager
        • Nova

Nightsky wrote: Gode nyheder omkring ZWO – AstroLive USB følger gratis med ZWO kameraer, normal prisen er vist 129$.http://astrolive.io/

<<<<< PST. Stakkels Rudi, programmet understøtter vist kun ZWO’s USB3 kameraer >>>>>

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Jeg må i Aldi

Edit: åhh – det hjælper jo ikke på kameraets USB port rudibr2016-05-10 10:53:20

/Rudi B. Rasmussen

landbo
          Deltager
            • Nova

rudibr wrote: Jeg må i Aldi

Edit: åhh – det hjælper jo ikke på kameraets USB port

Vi har jo prøvet og lede dig forsigtig frem, menn …………………

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

He he – sidste uges lange nætter kombineret med en 5 årig datter der ikke lader far sove længe begynder at sætte sine spor

/Rudi B. Rasmussen

landbo
              Deltager
                • Nova

rudibr wrote: He he – sidste uges lange nætter kombineret med en 5 årig datter der ikke lader far sove længe begynder at sætte sine spor

Ja i følge dansk lov skal man skal dø af et eller andet, inden man kan få udstedt attesten.

henrik.schneider
                Deltager
                  • Nova

Et lille indspil til diskussionen.

Hele sidste uge bruge jeg et nyt pc-setup mens jeg var i Vogelsberg.
                  Mit setup bestod af enlille Voyo Vertion2, som koster ~100us$ +160kr (postdanmark teknisk handelshindrings afgift).

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_226805.html

Maskinen har desværre kun en riktigt USB port(usb-2) og jeg havde en 6port ubs-hub på kikkerten, 5meter USB kabel til min Voyo og så ikke andet.

Makinen kørter 100% windows 10, og køre det bedre end alt andet jeg har brugt til astro før.
                  Som input var det følgende koblet til:
                  – QHY6 (QHY5L-II, tror jeg det hedder, blev testet problemfrit også)
                  – Canon 1100d med EOS-Utility
                  – PHD guide
                  – Stellarium med udgang til mit Celestrom CG5-advanced
                  – Keyboard og mus

Alt kørte helt perfekt og denne lille fætter kan absolut anbefales til vores hobby.

Minusset er dog at leveringstiden fra Gearbest ofte er 2md. men tålmodighed belønner sig, stumperne kommer frem til sidst.

Voyo-V2 bruges forøvrigt også til mit meteor kamera, på kommende meteor kamera i Søndervig, samt op opgraderet meteor kamera setup i Silkeborg.

“Det var bare det jeg ville sige – hej”

henrik.schneider2016-05-11 12:53:19

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Så kikkede posten lige forbi, tak for handlen Henrik

Så håber jeg at den er med mindre drillenisser end QHY’en

Edit: det tog under to minutter at installere drivere og verificere at PHD2 og SharpCap uden problemer kunne kommunikere med kameraet og vise billeder (testede med den medfølgende 150º objektiv). PHD kender endda kameraet uden en ASCOM omvej, det er rigtig lovende rudibr2016-06-01 16:34:40

/Rudi B. Rasmussen

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'QHY skrammel' er lukket for nye svar.