Qcam5l-II problemer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Qcam5l-II problemer

Viser 9 indlĂŠg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Tja, endnu en der oplever “the chinese camera syndrom”. Velkommen i klubben. Derfor skilte jeg mig hurtigt af med kameraet og har ikke siden oplevet bĂžvl. Det er ogsĂ„ min erfaring, at det er meget krĂŠsen hvad angĂ„r computere den bliver tilsluttet og usb forbindelsen i Ăžvrigt.

Jeg har fĂžr brĂŠndt fingerene pĂ„ “billige” cmos kameraer og kĂžber dem aldrig mere. Efter min mening er det kamera ikke en dĂžjt over 500 kr vĂŠrd. NĂŠh du, et webcam, det virker sgu selvom antallet af frames i sekundet ikke er overvĂŠldende.

outlook2014-01-25 01:01:03

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

xplode
      Deltager
        • Nova

HÞres ut som produksjonsfeil pÄ kamera, det kan jeg skje med alle produsenter og som du skriver sÄ fungerte kameret i starten sÄ det ville ikke blitt oppdaget under rask test pÄ fabrikken.

Jeg har hatt fingrene i 5 QHY kameraer av 3 forskjellige modeller uten problemer som skyldes kameraet sĂ„ jeg er veldig fornĂžyd 🙂

Det jeg kan nevne er problemer som har kommet fra billige aktive usb forelengerkabler.

Jeg kan anbefale Startech aktive usb kabler som kjĂžpes billig fra Ebay i England.

QHY sine guidekameraer er sannsynligvis dem mest brukte guidekameraene nÄ i dag sÄ att kameraene dems bare er dritt er tull.

Hadde QHY vÊrt sÄ dÄrlig som noen her skal ha det til sÄ hadde QHY fÄtt sÄ dÄrlig rykte att dem ikke hadde blitt solgt lenger.

las
        Deltager
          • Nova

Jeg hÄber at det er en produktionsfejl der er sluppet igennem kvalitetskontrollen og et enkelstÄende tilfÊlde.

PĂ„ q’s side fandt jeg dog en lidt forudroligende trĂ„d. Der var beskrevet at pĂ„ tidlige modeller kunne chippen blive slettet ved lav spĂŠndig pĂ„ usb’en, og andre havde lignende symptomer i windows som dem jeg oplevede.

Man kunne sÄ redde kameraet ved at selv redigere nogle .inf filer pÄ en maskine der kÞrte xp og geninstallere der.

For at sikre at det ikke skete igen kunne man sÄ skille kameraet ad og lodde nogle ben om ved chippen!

Men jeg hÄber det bedste og hÄber at Astro sender mig et nyt asap, i en pÊn farve denne gang!

las2014-01-25 09:27:31

viggo.t
          Deltager
            • Super Giant

Hej Lars.

SĂ„ har jeg fĂ„et Qcam5’eren til at kĂžre. BĂ„de i PHD og PHD2. Det skal nok lykkes for dig ogsĂ„. Om ikke andet mĂ„ du benytte dig af garantien. Og du kan trĂžste dig med at det ikke bliver skyfrit forelĂžbig.Tongue

mvh Viggo.

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

I Ăžvrigt kan jeg anbefale dig at ringe til Astro.
              De kan godt vÊre lidt langsomme pÄ mailen, men svarer altid telefonen.

Jeg snakkede i Þvrigt med en anden, der har et gammelt Qcam5, og hans har ogsÄ slettet firmwaren pÄ chippen hver gang.
              Der er vist lavet en sÊrlig driver til de kameraer, der opfÞrer sig sÄdan, sÄ der er altsÄ en lÞsning.
              Det skal nok blive lĂžst!

las
              Deltager
                • Nova

Jeg mÄ ringe til dem mandag morgen.

Jeg kan bare ikke forstÄ at det ikke skulle vÊre blevet Êndret.

Men sÄ vidt jeg kan se skulle man flashe kameraet i win xp med en gammel xp fil som sÄ skulle Êndres. SÄ skulle det virke igen.

Hvis man sÄ Þnskede at det ikke skete igen skulle man selv ind og lodde pÄ printet sÄ chippen var skrivebeskyttet fremover.

Men det har jeg ikke lyst til pÄ et nyt kamera! Og skal det sÄ opgraderes senere hen er man nÞdt til at lodde det om igen.

Det mÄ vist vÊre en bytter det her kamera, og sÄ hÄber jeg pÄ det bedste.

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

las wrote:
                  Men sÄ vidt jeg kan se skulle man flashe kameraet i win xp med en gammel xp fil som sÄ skulle Êndres. SÄ skulle det virke igen.

Hvis man sÄ Þnskede at det ikke skete igen skulle man selv ind og lodde pÄ printet sÄ chippen var skrivebeskyttet fremover.

Nej, det synes jeg pÄ ingen mÄde, at man kan forlange af dig.
                  Men jeg er sikker pÄ, at Astro har en god lÞsning, de plejer at vÊre flinke!

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Har ogsÄ haft et Qcam5 ja faktisk 2 stk. for Är tilbage der mistede firmwaren ved at jeg kom til at tage ledningen ud mens det var konektet. Men der var Henrik Qcam meget hurtig til at lÊgge en ny en i, sÄ man skal vÊre lidt forsigtig med det. Der er nogle der har fundet et program sÄ man selv kan lÊgge den ind, men jeg ved ikke hvordan det gÞres.

Det skal nok lykkeds for dig, de er meget flinke hos 2astro, men ireterende er det jo.

mvh FinnFinn2014-01-26 11:54:31

las
                    Deltager
                      • Nova

Men det kan jo ikke nytte at firmwaren bliver slettet hvis den taber forbindelsen……

AltsÄ det kan jeg ikke leve med, jeg syntes det er slemt nok nÄr programmet fryser fordi forbindelsen mistes kortvarigt. Men det gÞr mit neximage ogsÄ, og sikkert ogsÄ alle andre kameraer.

Viser 9 indlĂŠg - 16 til 24 (af 24 i alt)
                    • Emnet 'Qcam5l-II problemer' er lukket for nye svar.