Qcam5 – fejl 121

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Qcam5 – fejl 121

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 10 måneder siden af John. This post has been viewed 24 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Hej – er der nogle af jer som har stødt på denne fejl, ved brug af den almindelige Qcam5?

Efter at have fungeret upåklageligt i flere år, fik jeg for en uge siden pludselig nedenstående besked på skærmen. Endda på begge mine computere, som begge kører Win7 – den ene 32 bits og den anden 64!

Jeg hælder lidt til at Windows har belemret os med endnu en softwareopdatering, som har udvirket dette. Men jeg kan ikke finde noget relevant om det, andet end et par pip fra nogle udenlandske astrosider!

Der er ingen hjælp at hente hos Windows – så jeg sætter min lid til jer istedet!

Mvh.

Mogens Zachariasen
      Deltager
        • Super Giant

Hej Johannes,

En med samme problem:

Hans løsning:

My connection problems are now fixed thanks to Theo from Gama Electronics (the local Australian distributor)….the problem was that the QHY5 had been reflashed to a QGuider soon after I bought it due to original driver issues. It seems that the new drivers no longer support the QGuider, so Theo converted it back to its original generic QHY5 mode. Connected straight away….

Ved ikke om det hjælper hos dig.

Mvh

Mogens

Mvh
        Mogens

Anonym
          • Super Nova

Hej Mogens.

Nej dette hjælper ikke i mit tilfælde. Efter min mening må det være Windows som har spændt ben her! Det har jo virket indtil nu!

Men nogen er da nødt til at gøre noget – enten Qui eller Windows, for ellers stopper brugen og salget af Qcam5 da helt!

Mvh.

Anonym
            • Super Nova

Det var dog utroligt – er jeg virkelig den eneste her på forum, som har stødt på det her?

Mvh.

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Har du prøvet med et andet USB kabel? Det kan tilsyneladende skyldes en dårlig forbindelse.

helgeras
              Deltager
                • Giant

Hej Johannes,

jeg prøvede lige at slutte min Qhy5 (gamle versionm ikke II) til computeren, og havde ingen problemer, hverken med PHD eller QGVideo. Windows siger, at der ingen updates er at installere, så noget tyder på at dit problem ikke er windows.

Jeg har desværre ingen gode forslag til dig ud over: Prøv at geninstallere driver, prøv med andet kabel, prøv med andet program (f.eks. PHD), prøv på en anden computer.

Mvh. Helgehelgeras2013-05-12 19:44:00

John
                Deltager
                  • Nova

Jeg har som Helge lige prøvet både PHD og QGvideo med qcam5 og der er ingen problemer. Kører windows 7, 32 og 64 bit(Mine pc’er er opdateret)

Anonym
                    • Super Nova

1000 tak for jeres gode svar. Der er flere guldkorn iblandt, men jeg har prøvet flere af dem – både kabler og lignende. Jeg har geninstalleret drivere, til jeg er helt rundtosset. Men som sagt, er der flere iflg. udenlandske forummer, som netop nu oplever det samme.

Nu nævnes usbkabel – men så kunne det måske også være en “kold” lodning i kameraet???

Jeg har flere kameraer, så jeg er ikke ramt af en katastrofe, men irriterende er det da!

Mvh.

John
                    Deltager
                      • Nova

Har du hørt om Henrik Astroqcam har et bud på hvad der kan være galt?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Qcam5 – fejl 121' er lukket for nye svar.