Qcam 5 mono på Windows 8

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Qcam 5 mono på Windows 8

• Dette emne har 18 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af landbo. This post has been viewed 194 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

apollo.13
    Deltager
      • Main Sequence

Jeg har problemer med at få Qcam 5 mono til at virke på Windows 8.

Nogen som har erfaring med, at få det til at køre på Windows 8?

Vh. Morten

Anonym
        • Super Nova

Hm – den er lidt svær, når den hos mig virkede med det samme uden problemer. Hvis nogen skal hjælp må det næsten være dem som har haft vanskeligheder og som har løst dem. Men jeg ved dog at Windows 8.1 volder større problemer end blot win 8! Prøv evt. at gå ind i afsnittet hvor du indstiller kompatibeliteten og sæt den til at køre som en tidligere winversion!

Mvh.

apollo.13
        Deltager
          • Main Sequence

Det er Windows 8.1 som jeg har.

Hvor er det træl Unhappy

Vh. Morten

landbo
          Deltager
            • Nova

Det kamera kan såment også uden tvivl også køre under W8.1. Farverudgaven af QHY5L-II kører efterhånden rigtig stabilt, hvorfor så ikke dit S/H også ???Landbo2015-03-17 19:56:11

apollo.13
            Deltager
              • Main Sequence

Er der virkelig igen som kan hjælpe.

Fatter ikke at man i princippet lige så godt kan smide sit udstyr ud, da der tilsyneladende ikke kan findes en driver til til Windows 8.

Vh. Morten

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Hej Morten,

Jeg går ud fra at du allerede har prøvet med driveren herfra:

http://qhyccd.com/en/top/download/

Jeg havde selv lidt problemer med min QHY5L-II-C, de drivere der lå på den danske leverandørs side duede ikke, jeg måtte hente direkte hos fra qhyccd for at få det til at virke, det var på Windows Xp Home Edition

/Rudi B. Rasmussen

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Landbo wrote: Det kamera kan såment også uden tvivl også køre under W8.1. Farverudgaven af QHY5L-II kører efterhånden rigtig stabilt, hvorfor så ikke dit S/H også ???

QHY5 OG QHY5L-II er vel ikke det samme kamera?

Det oprindelige QHY5 / QCAM5 har efterhånden nogle år på bagen. Men umiddelbart undrer det mig også at det ikke skulle virke under win8 /win8.1

Dumt spørgsmål: du har de rigtige drivere installeret. .. altså ikke dem til version II.

apollo.13
                  Deltager
                    • Main Sequence

Jeg har instaleret softwaren fra den medfølgende CD.

Når jeg starter PHD Guiding, vælger “CCD Labs Q-Guider” under “camera”, – får jeg følgende besked – “NO CAMERA”.
                    Meddelelsen får jeg uanset om kameraet er tilsluttet via USB’en, – eller ej.

Den lille røde lampe på kameraet lyser heller ikke, når jeg tilslutter til computeren.

Hvis jeg skal hente en af de driver som Rudi linker til, hvilket skal jeg så vælge?

Vh. Morten

landbo
                    Deltager
                      • Nova

FrankLarsen wrote:

Det kamera kan såment også uden tvivl også køre under W8.1. Farverudgaven af QHY5L-II kører efterhånden rigtig stabilt, hvorfor så ikke dit S/H også ???

QHY5 OG QHY5L-II er vel ikke det samme kamera?

Det oprindelige QHY5 / QCAM5 har efterhånden nogle år på bagen. Men umiddelbart undrer det mig også at det ikke skulle virke under win8 /win8.1

Dumt spørgsmål: du har de rigtige drivere installeret. .. altså ikke dem til version II.

Det har jeg da heller ikke påstået Frank. Men er vidende om andre kan guide med det under W8.1, så …………..

landbo
                      Deltager
                        • Nova

Apollo 13 wrote: Hvis jeg skal hente en af de driver som Rudi linker til, hvilket skal jeg så vælge?

Du skal vælge den der passer til dit kamera. Hvis du smider AstroQcam eller Qcam væk og erstatter det med QHY får du den helt rigtige driver. Når du frem til kameraet hedder QHY5 II skal du vælge den driver. Og hvis resultatet bliver QHY5L-II kan du nok gætte dig til hvad.

Et godt råd. Start op med og bruge EZPlanetary under opstart. Så gør du livet betydeligt lettere for dig selv til og få liv i kalorius.

Husk også og slette de gamle drivere før du installerer de nye, det gør arbejdet “lidt” mere overskuelig.

Landbo2015-03-18 18:27:28

apollo.13
                        Deltager
                          • Main Sequence

Så fik jeg hul igennem til mit Qcam5 mono.

Det køre i uden problemer i programmet QGVideo, derimod kan jeg ikke få det til at virke i EZPlanetary.
                          Det er som om jeg ikke har fuld adgang til EZPlanetary, jeg kan ikke åbne “Camera Setup”. Men måske jeg betjener programmet forkert!

Vh. Morten

landbo
                          Deltager
                            • Nova

Apollo 13 wrote: Så fik jeg hul igennem til mit Qcam5 mono. Det køre i uden problemer i programmet QGVideo, derimod kan jeg ikke få det til at virke i EZPlanetary. Det er som om jeg ikke har fuld adgang til EZPlanetary, jeg kan ikke åbne “Camera Setup”. Men måske jeg betjener programmet forkert!

Ok med EZPlanetary. Formoder du har installeret WDM driveren i nyeste ver. til kameraet og du har downloadet den fra kameraet kaldet QHY5 ?

Det undre mig såre meget du kan bruge QGVideo, da programmet efter QHY’s eget udsagn slet ikke understøtter W8 !!!

I stedet for EZPlametary kan du bruge SharpCap da programmet burde kunne køre kameraet under WDM driveren.

Landbo2015-03-19 18:55:54

apollo.13
                            Deltager
                              • Main Sequence

Jeg har hentet alt under QHY5

Hvorfor jeg kan bruge QGVideo kan jeg ikke svare dig på, det er Windows 8.1 jeg har.

Men hvor er det dog træls det ikke bare køre, kan heller ikke få kontakt til Teleskopet med Auto Star Suite softaware, men det har jeg oprettet en anden tråd på!

Prøver med med SharpCap.

Vh. Morten

landbo
                              Deltager
                                • Nova

Apollo 13 wrote: Jeg har hentet alt under QHY5 Hvorfor jeg kan bruge QGVideo kan jeg ikke svare dig på, det er Windows 8.1 jeg har.Men hvor er det dog træls det ikke bare køre, kan heller ikke få kontakt til Teleskopet med Auto Star Suite softaware, men det har jeg oprettet en anden tråd på!Prøver med med SharpCap.

Ja ok. Det virker lidt mærkeligt med QHY. Somme tider virker det som om de er den absolut langsommeste cykel i skuret.

Teleskopet kan jeg sikkert også hjælpe dig med når du engang får skrevet tråden. Landbo2015-03-19 19:23:36

apollo.13
                                Deltager
                                  • Main Sequence

Den er som oprettet den tråd http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=13589&PID=134690#134690 Wink

Nu også hul igennem til SharpCap Tongue

Vh. Morten

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Qcam 5 mono på Windows 8' er lukket for nye svar.