Qcam 5 C .. installation ..

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Qcam 5 C .. installation ..

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mortenb. This post has been viewed 344 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

mortenb
    Deltager
      • Super Giant

Hej gutter ..

Har installeret Qcam 5 C (mit første kamera Confused) og vista ser ud til at have installeret uden problemer, har fundet drivere osv. Man trykker på hhv. bmp eller Avi, hvorefter den formodentlig lægger filerne i “selected capture location”. Jeg klikkede på video billedet (hovedskærmen) og “ud” sprang en separat “fokus hjælp” skærm, der viser kameraet der “optager”. Blå og gule lodrette streger på sort baggrund. Så der er 2 skærme, billedoptageren og fokuseringshjælp-skærmen. Ved afspilning startes de inspillede filer ved “start”, som så pt. afspilles af windows media player, men afspiller kan vel ændres. Afspilleren må ikke forveksles med fokushjælp-skæærmen. Det er vel her de kendte programmer kommer ind, Maxim osv.

Men .. Hurra .. noget ind, noget ud ! Men ikke noget, der ligner et billede. Måske fordi fokuseringen, uden en linse, ikke dur på et kontor Tongue. Måske kommer der et billede hvis jeg slæber kameraet ud under himlen og smækker en linse på, men.. ? Embarrassed

De blå/gule streger er så nok en hjælp til fokusering, men hvordan bruger jeg det til noget nyttigt ?

Ser man “reelle” billeder live under optagelsen på “hovedskærmen”, og så de digitale signaler på “fokusskærmen” ?

Har nogen et link til en manual eller vejviser ?

MortenB2009-01-22 09:27:51

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Hmm, mener at der er noget med hvordan man indstiller det med følgende optage program…. Kikker lige efter og vender tilbage.

nive
        Deltager
          • Super Nova

Hej Morten.

Du skal have en kikkert foran qcam5 c ellers kommer der ikke noget du kan bruge . Jeg brugte en lille 60 mm .guidescope Ja Man kan se live billeder.

Du kan også kontakte Henrik fra Astrocam hvis alt andet Fejler.

Hilsen Nils Vest

mortenb
          Deltager
            • Super Giant

Hej Niels/Michael

Jeg tror faktisk ikke, at jeg har tekniske fejl/problemer. Jeg er bare så lysegrøn at det kniber lidt med at finde “opskriften”, da jeg ikke ved hvad jeg skal forvente. Indtil nu er den kun installeret med det medfølgende standard program (A). Kameraet kan så installeres “op til” f. eks. Maxim eller AstroArt (B), men det er så næste udfordring. Først dernæst kommer det rigtigt sjove, nemlig at få monteringen(C) til at samvirke.

Foreløbig er jeg kun nået til (A).

Det jeg ser lige nu er naturligvis bare ufokuseret støj, men du mener, at når der kommer en linse på, så begynder det at ligne noget “reelt”. Altså underforstået at hovedskærmen bliver til billeder og fokusskærmen bliver til “anvendelige” signaler ?

Lige nu er jeg på arbejde, men kommer jo nok hjem …. om mange mange timer Tongue … sidst på dagen.

MortenB2009-01-22 10:31:34

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Qcam 5 C .. installation ..' er lukket for nye svar.