problemer med jupiter og nyt kamera

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER problemer med jupiter og nyt kamera

• Dette emne har 77 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 1 måned siden af jesper. This post has been viewed 1422 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 78 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Ja netop.- Heiko Wilkens har vist for snart et år siden lovet at udvide med Flea3(måske også Basler?), men det er åbenbart et større programmeringsarbejde?Vi har dog FireCapture som hele tiden forbedres,men det er åbennbart en kompliceret ting..

jesper
      Deltager
        • Neutron star

las wrote:

hvad gør kameraet når jeg kører i den lave opløsning nu?

At dømme efter specifikationen Maxium Download FPS: 21FPS @ full resolution 35FPS at 500*400 (plantary mode) er det netop ROI du kører med.

joergen.k
        Deltager
          • Nova

motomanDK wrote: en helt anden ting – Qiu fortæller at om ganske kort tid kan man få IMG0H med ICX618 i farve. Lyder det som en god idé?

/Henrik (H)

det lyder godt sådan en kan jeg godt bruge

las
          Deltager
            • Nova

Tak for svaret Jesper, og det har du egentlig nok ret i.

motomandk
              • Main Sequence

Fik besked fra Qiu i går aftes at jeg kunne teste average/peak graferne. Venter dog på på programmet.
              Bare en kort status.
              /Henrik (H)

joergen.k
              Deltager
                • Nova

LOL

jørgen k2011-01-17 20:17:42

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Så er der kommet en ny betaversion af driver og captureprogram fra Qiu.

1. Nu gemmes de fleste indstillinger.

2. Der er kommet mean/peak søjler ved siden af histogrammet for at lette optimal eksponering.

3. Der er kommet 300×500 ROI. Jeg får 64/47 fps i high/low speed readot mode 8 bit.

bwinkler
                  Deltager
                    • Nova

Hej Jesper

Kan du fortælle mig hvor du har hentet den nye betaversion henne?? Jeg har IMGOS farve og har endnu ikke fået nogle gode billeder mm.

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

Hej Bjarne,

Jeg ved faktisk ikke om den nye betaversion af EZplanetary også fungerer med dit IMGOS farve, men du kan jo prøve: http://www.astroqcam.dk/download/IMG0Hbeta.zip Det er kun selve EZplanetary programmet du skal bruge, ikke driverne, som i øvrigt er de gamle IMG0H drivere.

Skulle der være andre IMG0H brugere findes den nye betadriver her: http://www.qhyccd.com/files/IMG0HDrv64V11-01-17.exe Husk at afinstallere den gamle driver først.

motomandk
                        • Main Sequence

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke stå inde for andet end at det virker med IMG0H modellen (altså de nyeste rettelser). Jeg vil selv snarest teste det på de andre modeller og give en melding.
                        Dette blot så ingen spilder deres tid eller får unødige frustrationer!! Wink

/Henrik (H)

las
                        Deltager
                          • Nova

Jeg sad lige og kigge på mit kamera og kunne konstatere at det ikke er 500×400 det kører men 640×480.

Men kommer der de samme funktioner i IMG0s modellerne og har Qiu tilkendegivet om der arbejdes sideløbende på dem?

Ezp er vel det samme alle IMG kameraerne bruger, driveren skal så bare understøtte funktionerne.

Kunne der ikke også komme noget tekst på de slidere der er til finjustering af kameraet.

las
                          Deltager
                            • Nova

Nå nu fik jeg lige prøvet det nye Ezp. og der er de funktioner Jesper nævner og det ser også ud til at det virker på IMG0s.

las
                            Deltager
                              • Nova

Selvom det var meget skyet i går valgte jeg at stille udstyret op for at prøve at filme lidt, jeg skulle jo have prøvet det ir-cut filter inden jeg blev tosset…

Det lykkedes så at fange et par frames af månen, men for pokker hvor var der mange skyer.

Nu er jeg jo ikke så velbevandret i diverse fotoprogrammer endnu, så det her er mit bedste billede.

Jeg prøvede også at skyde et par frames uden ir-filter og der syntes jeg at det var en kende mere ude af fokus. Dog var skyerne blevet så sorte og mørke at jeg for det meste ikke kunne se månen…

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Flot start på månen Thumbs%20Up

las
                                Deltager
                                  • Nova

Mange tak

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 78 i alt)
                                • Emnet 'problemer med jupiter og nyt kamera' er lukket for nye svar.