Problemer med EQMOD6

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Problemer med EQMOD6

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af nive. This post has been viewed 32 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

ovec
    Deltager
      • Giant

Hej astro fans

Jeg har fået en bærbar PC som jeg er ved at lægge styring (EQ6, PHD guide, samt seletek fokuser) over på.

Så jeg installerede EQMOD version 6. Det kørte fint med mounten. Da Jeg skulle installere driver til PHD guide fra AstroQcam.dk (QHY5ASCOMsetup.exe), så får jeg en meddelelse om, at denne driver kræver ASCOM version 5.

Er der nogen her, der kan hjælpe mig videre?

Mvh

Ove C

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

For nogle år tilbage havde jeg samme driller,måtte inst ascomV5 , inst driver og ascom v6 oven på igen,,, meeen det må der da være fikset nu..

nive
        Deltager
          • Super Nova

Hej Ove . Så fandt jeg det efter lidt tid Ascom FQA .Denne metode brugte jeg da mit qcam6 mono ikke kunne sammen ascom6. Håber det kan hjælpe dig

ovec
          Deltager
            • Giant

Tusind tak for hjælpen. Og for linket Nils. Det lyder lidt kringlet men det er nødvendigt at downloade ASCON v6 for jeg kan ikke downloade ASCOM version 5.5 mere hvis jeg ikke vil have en masse uønskede programmer med i downloadet.

Har du prøvet at gøre det selv? Så ville det være rart at søge hjælp igen hvis det driller?

Med venlig hilsen

Ove

nive
            Deltager
              • Super Nova

Ja jeg kører nu med ascom6 og qcam6 og qcam10 med windows7 uden problemer for mig

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Problemer med EQMOD6' er lukket for nye svar.