problem med 3D print

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER problem med 3D print

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 12 måneder siden af henrik. This post has been viewed 177 timesschneider. This post has been viewed 177 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Har forbedret min AOG med en SCT gevind plade så jeg nu kan skrue en metalnæse i. Desværre er den eneste en kort en uden 2″ filter gevind.

Hvis der er nogen der har en 2″ næse med indvendig filter gevind og et udvendigt SCT (2″ 24tpi) bagerst de vil af med (eller en f/6.3 SCT reducer) så sig lige til.

Problemet med den gamle er at røret ER stift med blødt overfor tryk fra låseskruerne på min fokuser. Det er løst nu.

Astro Optics
      Deltager
        • Main Sequence

Hej Frank,

Hvis ikke der dukker noget op, så har jeg denne her på lager:

Mvh
        Mogens Zachariasen
        http://www.astro-optics.dk

Forhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
        Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
        Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

Hvis du kan lave en simpel tegning kunne det være en fin udfordring at lave en sådan på drejebænken.
          Jeg ved ikke om jeg kan slå så fint et gevind, men forsøge kan jeg HELT sikkert.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'problem med 3D print' er lukket for nye svar.