Print?

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Print?

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af jakob. This post has been viewed 84 timeshalskov. This post has been viewed 84 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg har haft sendt nogle af mine billeder til plakatprint på foto.com.

De passer ikke i dimension, alt alt for mørke (på trods af testprint som var gode) desuden er farverne “bleeded” helt vildt så det ser ud som om billederne er ude af fokus.

Jeg er i dialog med dem, og får enten penge tilbage, eller nye print.

Men, men jeg ville høre hvor printer i andre henne? Hvem kan i anbefale på nettet som laver et godt stykke arb. og ikke koster 400,- + for et f.eks. 30*40 print?

jakob1234
      Deltager
        • Nova

Ok ingen bud?

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Jeg husker en tråd et stykke tid tilbage hvor der vist var en her på forum der arbejdede i en Click butik i Holbæk vistnok?

Edit:

Her er tråden jeg tænkte på.

Ellers prøv at spørge Jannick (Jackson her på forum), jeg var til et arrangement med Michael Linden Vørnle i Kolding sidste år hvor jeg så nogle fine plakater han havde fået lavet et sted.rudibr2017-01-26 11:26:19

/Rudi B. Rasmussen

wieben
          Deltager
            • Nova

Jeg har lige hentet et 100×70 cm print fra print.dk. Super resultat og langt bedre end print fra en anden unavngiven leverandør.

Billedet fra print.dk ramte de fine overgange i lys og støv på M45 rigtigt fint.

Farverne var en smule dæmpet i forhold til billedet på skærmen, men gråzonerne var spot on.

Prisen var meget rimelig….en del mindre end beløbet fra dit mindre print.

jakob1234
            Deltager
              • Nova

Tak!

Jeg kigger på det Smile

mhansen
              Deltager
                • Nova

Sådan generelt. Hush når man sender billeder adsted til print at kigge på anbefalet DPI og farveskala.

Mange professionelle print anbefaler ~200 dpi og at man sender i CMYK faveskala, frem for ordinær Adobe RGB.

Sender man RGB til et CMYK print eller omvendt, så kan der godt være forskel i nuancerne.

jakob1234
                Deltager
                  • Nova

Hej Michael – takker, det er jeg opmærksompå, men her snakker vi mest om at billederne var alt alt for mørke, plus det at de var adskillige mm. for store og derfor ikke passede i rammen.

michaelr
                  Deltager
                    • Super Giant

Hej Heine

Jeg har ledt efter det samme. Vil du sige hvad det kostede og hvad specs er (dpi og cmyk/argb etc?)

Bedste hilsner Michael

jakob.halskov
                    Deltager
                      • Planet

Jeg har haft god erfaring med XPrint.dk, som ligger i udkanten af Aarhus (Tilst)

De har altid været meget hjælpsomme og priserne er fair i forhold til den gode service og kvalitet de leverer.

Jeg har tidligere fået lavet ‘lambda’ print på løst papir og monteret på Dibond-plade, så printet er monteret på en tynd plade, hvor billedet går helt til kanten og nemt kan monteres på en væg.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Print?' er lukket for nye svar.