Presset setup ;o)

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Presset setup ;o)

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 373 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Da jeg så “Blæret setup” postet af Lars, kom jeg lige til at tænke på den her:

Richard Scot, finalist i CN fotokonkurrence denne mdr.:

M27 imaged through a C-11, auto-guided with a Meade DSI and PHD through an Orion ED80, and all of it pier mounted on a CG-5. I am using 5 11lbs counterweights on that poor mount!

mortenb
      Deltager
        • Super Giant

Med den kikkert ligner det billede næsten en “skabelse” af en ny jordklode, omend stadig i en lidt gas agtig tilstand – flot !

MortenB

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Helt klart en populær opstilling med sådan en “bøf” af en SCT. Dog vil jeg vægte solsystemet med sådan en C11’er og lave lidt widefield med Orion. Tror ikke jeg tør have sådan et apparat i et modificeret haveskur! Den tar jeg nok med ind, trods alt. Tongue Men M27 er helt klart også et populært objekt for SCT’en da den tåler et godt “closeup”.outlook2008-11-14 10:35:09

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

tomvictor
          Deltager
            • Giant

HERRE!!… den ser jo ut til å knekke sammen hvert øyeblikk som helst.

Å jeg som er bekymret for min EM-200 med 10″ACF og MiniborgStern%20Smile

Fornax Ligthtrack II
            Tokina AT-X 300mm f 2.8
            Canon 600D Baader

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Ja, er det i balance så kan det ski klare meget, meeen det ses vel også lidt på billedet er der er lidt ustabilitet.

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Det ses i høj grad også her:

Men ikke desto mindre kan opstillingen lave det her:

Så når tingene er i balance så…, men der er godt nok lidt ustabilitet når vinden er på, hævder den gode Fred Bruénjes.Smile

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Det hjælper altså en del at have et fast sted til sin mount, på flere måder Wink

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Presset setup ;o)' er lukket for nye svar.