Power til SLT

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r siden af palle. This post has been viewed 225 timesb. This post has been viewed 225 times. This post has been viewed 225 times
Viser 5 indlĂŠg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

palle.b.
    Deltager
      • Nova

Efter at have prĂžvet at forsyne mein Nexstar 102 SLT, via power stikket pĂ„ siden, og vĂŠret nĂžd til at aligne igen og igen. kom jeg til at tĂŠnke pĂ„ om det mon kunne skyldes dĂ„rlig forb. i stiket (Jack DC 5,5mm med 2,2mm inderben). Det var problemet ! sĂ„ lĂžsningen blev at adskille 2 flade 9 volt batt. og brugt “klipsene” Den ene er kun en kortsslutning, den anden er + & – 12 Volt, Det virker perfekt.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Utroligt at man ikke bruger bedre stik i astro monteringer, det har vĂŠret et problem lige fra starten.

bjoern.andersen
          • Main Sequence

MĂ„ske er dette forkert opfattet, men da jeg forsĂžgte at bruge en 220 AC/12 V omformer til min EQ5PRO viste det sig at “ensretningen af spĂŠndingen var sĂ„ tilpas ustabil (halve sinuskurver) at monteringen ikke kunne finde ud af det.

Jeg satte sĂ„ en anden omformer pĂ„ som ensretter pĂ„ den “gammeldags” mĂ„de, hvor jĂŠvnspĂŠndingen bliver nĂŠsten uden “bĂžlger” (4 stk havlledere), og har ikke siden haft problemer.

outlook
          Deltager
            • Super Nova

Ja, jeg har osse sĂ„dan en SLT, men man skal bruge et 5,5 mm og 2,1mm stik. Desuden kan man udvide midterpinden i hunstikket pĂ„ monteringen for bedre kontakt. Men generelt for dĂ„rlige kontakter. Selv pĂ„ min CPC er der det skik ved power knappen. Forestil jer ogsĂ„ de Ă„bne porte pĂ„ basen af CPC’en, nĂ„r det er en fugtig nat, en god ide at tape dem over man ikke skal bruge. Man kunne jo osse komme til at hĂŠlde kaffe ned i dem. Aaarrghh!

Jeg bruger selv en reguleret AC/DC adapter. Det virker. De uregulerede er ikke for gode. Man skal passe pÄ med de adaptere.

outlook2009-02-14 14:27:28

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

palle.b.
            Deltager
              • Nova

Ang. Reguleret AC/DC sĂ„ har jeg lige glemt at skrive at jeg bruger en lille lukket 12 V 7AmpH Blyaku. og en lader der er fast monteret i opstillingen og sĂ„ settes i stikkontakten efter behov. denne Aku. lever rigeligt strĂžm til flere timer. i modsetning til 8x AAA batt. der er standart. – HUSK at passe pĂ„ poliariteten er ret sikker pĂ„ at Nexstar drevet ikke kan lide ombyttet poler…. ! hvis nogen vil gĂžre mig kunsten efter Wink

Viser 5 indlĂŠg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Power til SLT' er lukket for nye svar.