Polsøger inspiration

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Polsøger inspiration

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af Rudi. This post has been viewed 43 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Er der nogen der har en god ide til polsøger til dette usle mount?

Ellers skal jeg igang med at snedkerere.

http://meade.dk/product/astro-star-drive-433/

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Ok – tak, eller noget…

Jeg ringede til en ven, og det kom der noget godt ud af:

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Holy crap!

Det der er jo som at få Rolls-Royce til at lave pladearbejde på en Trabant…!

Thomas, Bornholm

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Uden at skulle sige noget grimt om monteringen (det har jo selv gjort ), så er den holder ret lækkert lavet!

Hammerlakken er også ret fed Oldschool

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

He he – jo, det er virkelig en l…. montering. Men nu skal jeg da ellers love for at pol alignment er bedre end tidligere hvor det var på øjemål, og efterfølgende drift alignment korrektioner.

Jeg testede det i går aftes, og det er stadig lidt svært at lave en præcis pol alignment, idet monteringen er så vakkelvoren at den rykker sig næsten 1° når jeg strammer timevinkel- og breddegrads- koblingerne.

Jeg nåede lige at tage tre 30 skud med 250mm tele linse hvor der kun var en lille bitte smule N/V-lig drift, sikkert pga ikke hel præcis alignment (?) og RA motor flimpsyness. Det kunne være jeg skulle sparre sammen til en Eq-5 eller EQ-6 mount

Her er et crop af en af de tre billeder jeg nåede at få i kassen inden kameraet mindede mig om at jeg ikke havde ladet batteriet op siden de sidste to lange aftener udenfor, ved at løbe tør for batteri

Canon EOS 1000D, Canon 55-250mm EF-S @250mm f/5.6, 30 , ISO 400

/Rudi B. Rasmussen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Polsøger inspiration' er lukket for nye svar.