polarmate

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 3 måneder siden af lasse. This post has been viewed 71 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

leoras
    Deltager
      • Super Giant

Hej

Jeg har et spørgsmål

Er der nogen der har erfaringer med denne, se link

da jeg bøvler en del med at få alignet teleskopet præcist jeg ved jeg kan drift aligne og mit teleskop har denne mulighed i håndkontrollen.

polarmate

TonnyLeoras2015-11-26 20:56:32

jonas.c
      Deltager
        • Super Giant

Jag har inte erfarenhet av denna men har en gång byggt en liknande själv som fungerade lysande.
        Om du vill tala med Robert Dalby, kan du få tag på honom genom att kontakta Stjärnhuset på Kivik i Sverige: http://www.stjärnhusetpåkivik.se/

/Jonas

leoras
        Deltager
          • Super Giant

Tak Jonas

Jeg har fundet en der har en til salg herinde sammen med en del andet udstyr og har skrevet til ham for at høre om hans erfaringer med den

Tonny

John
          Deltager
            • Nova

Mr Qhy er vist lige på trapperne med dette. Der er flere oplysninger på hjemmesiden.

kennethk
            Deltager
              • Nova

Hei, har du prøvd Alignmaster?

Hvis en har guidekamera fra før virker det som om dette kan være en enkel metode for presist polaralignment. Jeg skal prøve det ut iallfall

Alignmaster er gratis å prøve i 30 dagerKennethK2015-11-28 10:43:33

leoras
              Deltager
                • Super Giant

Tak for svarene, jeg vil prøve med alignmaster, virker til at være en god mulighed

lasse
                  • Asteroid

Hei, Jeg synnes PEMPro er bedre enn alignmaster.

Det tar litt tid, men hvis du skal ta bilder så er PEMPro å foretrekke.

Mvh Lasse

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'polarmate' er lukket for nye svar.