Polar mode, Hjælp!!!

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Polar mode, Hjælp!!!

• Dette emne har 42 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af karsten. This post has been viewed 2726 times
Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

De stjerner har jeg også ret tit, men ikke altid.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Tommy er det unguided du har dem? For hvis det er så er det din PE der viser sig, hvis det er guided kan det være flex eller for lang guidetid der tillader PE at komme frem.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Guidet, men nu er hele systemet jo lavet om og når det bliver klart i løbet af de næste 3-4 år kan jeg jo teste om det hat givet noget, tror ikke jeg kan gøre det meget bedre end det mods jeg har lavet denne gang. Kører som regel altid med 1 sek guide.

karsten
            • Main Sequence

Hov. For god ordens skyld skal det nævnes, at de billeder af m42 er fra sidste vinter, altså taget på AltAz mode. Jeg har endnu ikke fået det til at fungere på Polarmode. De billeder jeg har taget på Polarmode er værdiløseCry.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Karsten må vi se nogle taget i polar mode? Så kan det være vi kan se hvad der går galt!

karsten
                • Main Sequence

Så skal jeg lige lede lidt. Tror desværre jeg har slettet dem!!!

karsten
                  • Main Sequence

uploads/168/IMGP1121.jpg

Det lykkedes mig at finde et sølle eksemplar. Disapprove

mortenb
                  Deltager
                    • Super Giant

He – jeg troede kun det var nørder som mig, der kunne finde på at have et Pentax kamera. Har næsten lige købt et k200 til stakken af gamle objektiver. Det virker fint. Jeg har dog endnu ikke prøvet om det kan astrofotografere. Der er vist desværre en del begrænsninger. K200 mangler desværre live view.

Embarrassed

MortenB2008-11-11 13:36:17

karsten
                      • Main Sequence

Hej Morten.

Nej!! Også nørder som mig køber Pentax. Tongue Jeg Har ikke opdaget nogle mangler endnu mht Astrofoto, tror ikke pentax har mangler i forbindelse med astrofoto, som andre SLR-kameraer ikke også har.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Uha, ja den viser jo fint at din alignment er godt ud af alignment Wink

Hvis ellers dit kamera sidder lige på, som det kunne se ud til, så er det både din højde og retning den er gal med.

karsten
                          • Main Sequence

Ok! Det er vist det man kalder for en ommer så!!!Embarrassed

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Nope, det viser dig bare at det kan lade sig gøre men du skal lige træne lidt før hubbel billederne tikker ind Thumbs%20Up

Hvis du nu kan finde en i nærheden af dig, som evt ville kunne vise dig lidt om hvordan det sættes op. Det ville hjælpe dig meget, da vi kan bruge meget tid på at sætte op. Især hvis man ikke skal guide, så skal opsætningen være meget præsis.

Der vil være mange der ikke ville poste deres billeder, når de ikke ligner Jespers og Jacobs !

Men det tager lang tid at komme der op hvor de er, Jacob er jo proff fotograf. Og Jesper, Jae han er Jesper Big%20smile

karsten
                              • Main Sequence

Nu væbner jeg mig i første omgang med tålmodighed. Hug…. Ingen hysteri her!! Tror jeg vil prøve at guide, så er der chance for en succesoplevelseClap. Tak for de gode råd

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
                            • Emnet 'Polar mode, Hjælp!!!' er lukket for nye svar.