Polar alignment

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Polar alignment

• Dette emne har 17 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af jonas. This post has been viewed 996 timesc. This post has been viewed 996 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Hej Tom

Skriver lige her da jeg ikke kan sende dig en mail.

Som Rune skriver skal din base jo også være i vatter men det ved du jo godt, så jeg må sige at jeg er ved at løbe tør for ider.
      Det tager mig ca 5 min at stille min montering op, jeg gør det hvis jeg har tid stiller monteringen op lidt tidligt på aftenen så jeg ikke altid behøver den røde lampe men skruer forøvrit ikke så meget op på den da den godt kan overdøve Polaris.
      Jeg går i tænkeboksen jeg kan sempelthen ikke se hvad der skulle være galt hvis du gør som du skriver.
      mvh Finn

teejay
      Deltager
        • Super Nova

Hei Finn

Tror jeg gjør alt riktig. Må nok bare få polaris nøyaktig plassert. Får teste på nytt nå finværet er tilbake. Nå blir det regn i flere dager 😣

Takk for god hjelp.

TeeJay

jonas.c
        Deltager
          • Super Giant

Jag säger inte att det är på det sättet men jag har stött på fler som har haft problem med sin SW kameraföljare.

Jag har inte själv någon erfarenhet av den utan använder Astrotrac och iOptron SkyTracker. Jag har inte hört talas om problem med någon av dessa följare.

Om du har köpt din tracker hos Astro, skulle jag därför rekommendera dig att låta dem undersöka om det finns något fel på din följare eller byta till en iOptron SkyTracker istället.

Jonas

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Polar alignment' er lukket for nye svar.