Pleiaderne.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Pleiaderne.

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 89 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

John
    Deltager
      • Nova

Hej alle.

Astrofoto er svært og kræver tålmodighed. Det er ikke nemt at få tingene til at spille samme. Jeg var ude i nat og fik dette billede i kassen. Det er første gang jeg målrettet går efter et objekt. Trackingen var vildt dårlig, så jeg måtte kassere et par billeder(stjernerne fik næsmest v – form) hvad mon det nu skyldes? Canon 300D er langsomt at arbejde med. Et nyt med liveview står på ønskelisten. Jeg har jo satset på ikke at have pc’en med ude, så jeg bruger en LVI autoguider, jeg syntes den har lidt svært ved at finde guidestjerner.

17 exp x 5 min behandlet i Nebulosity (Tommy tak for tipset, det er et fint og overskueligt program) Der er også justeret lidt i Photoshop Elements.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Det er det nemlig,,, Men dit billede er meget fint, det er jo lidt tågen man er ude efter der…

Men dine V’erBig%20smile kommer sikkert fra dårlig balance eller rystelser ved monteringen, guider du kan de komme fra overdrevne guide settings.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'Pleiaderne.' er lukket for nye svar.