Platypus Win7 64bit driver troubles

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Platypus Win7 64bit driver troubles

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 11 måneder siden af paul. This post has been viewed 22 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

paul
      • Nova

Hej!

Er der nogen der har et hurtigt fix til hvordan man får installeret en Seletek Platypus driver på et Win7 64bit system? Den nægter at lade sig installere via det installations program der kan hentes fra den Spanske side.

De svarer jo ikke nede i Spanien om Søndagen og vejrguderne gemmer ikke det gode vejr til jeg har fået installeret min driver

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Run as admin… Driveren skulle jo gerne være 64bit, så det kan næppe være andet end Run As Admin…

paul
          • Nova

Hej Michael! tak for input, har prøvet alle de tricks jeg kender, incl. at køre som administrator, men intet hjælper.

exe filen starter fint op og kører fint uden fejl meddelelser, den installerer blot ingenting på min harddisk. Den laver heller ikke en ekstra driver folder som der ellers er beskrevet at installations programmet skal lave, alt sammen uden at jeg modtager nogen fejl meddelelser.

Lige inden den skal til at skrive driveren til min harddisk spørger den om en destination, jeg angiver seletek mappen hvorefter den øjeblikkeligt afslutter installations processen…normalt tager det lige et øjeblik at skrive driveren ned på harddisken, her afslutter den blot iløbet af 1/1000 af et sekund, så det er her noget går galt i installations processen.

Jeg kan læse på internettet at jeg ikke er den eneste der gennem tiderne har haft problemer med Seletek driveren og diverse Windows systemer.

Får nok et svar fra Spanien imorgen, kan læse den arme programmør dernede er ved at få grå hår af microsoft.

paul
            • Nova

Yes, nu virker det

En fed ting ved Win7 er at man kan køre programmer i en kompatibilitets mode for tidligere styresystemer. Så jeg prøvede mig med at køre “fejlfinding i forbindelse med kompatibilitets problemer” hvor jeg kørte exe setup programmet i Win XP service pack 2 kompatibilitets mode.

Derved kunne jeg få den til at lave en driver mappe hvorefter jeg via enhedshåndteringen manuelt kunne pege på driveren i denne mappe.

Der er altså problemer med Win 7 64 bit kompatibiliteten vil jeg tillade mig at konkludere.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Platypus Win7 64bit driver troubles' er lukket for nye svar.