Plato og småkrater.

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Plato og småkrater.

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 4 måneder siden af jan. This post has been viewed 904 timesh. This post has been viewed 904 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

natteravn
    Deltager
      • Main Sequence

Fik afprøvet et mit nye 5mm APM XWA 5mm 100gr okular (240x) i går på månen. Desværre ingen småkratere at se overhovedet. Seeingen var heller ikke i top ligesom månen heller ikke stod særlig højt. Men havde dog håbet at se nogle.
      Mars viste mørke områder og et en lidt mørk afgrænsning omkring sydpolen.

Koldt og fugtig luft gjorde at det kun blev godt en times observation.

jan.h
      Deltager
        • Moon

Hej Natteravn
        Det var det lidt ærgerligt at seeingen ikke var på det niveau man have håbet på. Har selv prøvet et par gange at blive overrasket over at seeingen ikke var bedre en det man umiddelbart havde forestillet sig, alt imens man opstillede sit gear. Men har selvfølgelig også prøvet det modsatte, hvor det hele pludselig klarer helt op. Har ellers været meget spændt på at høre et feedback på APM XWA 5mm 100gr okularet. Har læst lidt om disse okulare på Cloudy Night forum, men det er altid rart at høre fra sin egen hjemmebane.
        Jeg mangler selv et 6mm okular til planet og dobbelt stjerne observationer, og har tænkt på at købe ” Takahashi Abbe Orthoscopic Eyepieces “. Og hvis det hele flasker sig, så kan jeg købe det i næste måned, før jule og nytårs ræset starter for alvor.
        Please, skriv lidt feedback om din oplevelse med dit APM XWA 5mm 100gr okular når du rammer den gode observations aften. Det er rigtigt rart at nogen gider at skrive om deres oplevelser med et okular. Tak for det.. ” stort smil “

Med venlig hilsen Jan.H

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.