platesolve problemer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR platesolve problemer

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af Mogens. This post has been viewed 600 timesBildsøe. This post has been viewed 600 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Hejsa,
      Efter seneste windows opdatering har det ikke været muligt for CCDSoft at forbinde til TheSky6 pro; den kombination har jeg hidtil benyttet til at føje platesolve resultater til mine .fits headers (bl.a. det aktuelle felts stjerners katalognavn, RA,  Dec). Men efter opdateringen nægtes CCDSoft nu adgang til TheSky! Har forsøgt at genindstallere begge programmer, men uden held.
      Jeg har derfor overvejet at opdatere til TheSkyX pro. Nogle her på forum som har erfaring med dette program, og om det kan erstatte min hidtidige kombination med TheSky6 Pro + CCDSoft?
      Astroart ligner også en mulighed. Har set på AA-demoen, men den omfatter ikke AA’s sky-map! Med demoen kan jeg  lave platesolve og få resultatet i en separat tabel- men kan man også få resultatet føjet til fits header??

Alternativt har jeg set på platesolve freeware og faldt over muligheden for download af en lokal Astrometry.net. Det ser umiddelbart ud til at være en mulighed (kan bl.a. køres fra AstroImageJ). Følger jeg installationsvejledningen, bli’r man bedt om at hente de nødvendige “index files” (se billede) ? Hvad er det, og hvilke skal man hente??

VH/Mogens B

Hilsen Mogens B.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'platesolve problemer' er lukket for nye svar.