Hej Jens
Jeg fik ikke skrevet at jeg bruger en PC med Windows XP som også har en parallel port, og det er netop der mit problem er. For at justerer diverse spændinger til CCD’en (KAF401) skal jeg benytte mig af Pisco’s ‘command feature’ som kan sætte signalerne til kameraet. Når jeg forsøger at sætte ‘printerporten’ til 0 eller 1 (8 bit) går programmet ned med det samme. Derfor tror jeg at den nyeste version ikke længere understøtter Parallel interfacet.. og USB versionen vil heller ikke understøtte ‘command’ kommandoer. så mit håb var om der er nogen som ligger inde med en Zip’pet version af Pisco fra før USB versionen.?
tak for svaret , det bestyrker mig i at jeg måske må lave en nødløsning for at få signalerne på plads, før jeg monterer CCD’en igen
PS: Jeg har dog kontakt med kameraet da jeg har lavet et USB interface, baseret på Genesis kameraet. jeg kan derfor udlæse kameraet , men som nævnt ovenfor ikke sende kommandoer via ‘Command’ modulet. Jeg har overvejet om jeg skal bruge Iris hvis jeg vil forsøge at benytte kameraet til asteroide occultationer med denne metode http://www.astrosurf.com/buil/iris/lecon25_us.htm