Picgoto

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Picgoto

• Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 10 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 359 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

paul
      • Nova

Er der nogen der kender til denne Hyper Hyper tuning af EQ6 med 6:1 gearing?

Hvis man kan finde en gammel rusten EQ6 montering uden goto til en billig penge hvor det meste trænger til at blive skiftet ud og/eller elektronikken er brændt af kunne dette måske være et spændende sommer ATM projekt.

Picgoto

paul
        • Nova

Anonym
          • Nova

Spændende, men jeg fatter ikke meget af hvad der står på den side 🙂

Jeg fandt følgende “lignende” projekt:

paul
            • Nova

Hej Madsen!

Nej det er ikke super godt dokumenteret ligesom det er på Spansk, men hvis man bruger google translate og tilmelder sig deres support gruppe burde det kunne lade sig gøre ligesom jeg har læst man kan få hjælp til udskæring a alu plade hvis man ønsker at betale lidt ekstra for det.

Synes blot det er sjovt at man kan tage en gammel montering der ikke længere er tidssvarende, næsten kun genbruge støbejernet og tune den hele vejen rundt med nye lejer, steppermotorer, print, remtræk, ALT mod, orm, EQMOD, PE kurver osv. hvorefter man ender op med en helt hæderlig montering i sin klasse.

Kan man gøre de første ”prototyper” stivere, fjerne backlash og højfrekvent støj i transmissionen kan PHD guiding og EQMOD næsten klare resten. Man får ikke en lækker AZ-EQ6, men måske man kan få en montering der indenfor dens vægt og vind begrænsninger kan yde stort set ens + at man får glæden ved selv at have tunet den.

Med så mange gamle EQ6 monteringer derude og den nye AZ-EQ6 så folk skifter ud skal der nok på et tidspunkt komme nogle pakkeløsninger til gør det selv folket så man nemmere kan genbruge og opgradere de første ”prototyper” der har banet vejer for AZ-EQ6.

Også et spændende link du har fundet der vel blot viser at der er folk derude der arbejder på sagen :-).

Anonym
              • Nova

Jeg er åbenbart ikke den første som har set den side…

Anonym
                • Super Nova

Hej – lige et billede af min AZ-EQ6 til sammenligning. Og der er helt sikkert nogle som er på rette vej her.

Mvh.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Picgoto' er lukket for nye svar.