Phillips ToUcam Pro modifisering?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Phillips ToUcam Pro modifisering?

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af andreas. This post has been viewed 132 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hei alle !

Jeg har sett på nettet at det går ann å modifisere dette webcam og lurer på om noen her på forumet har noen erfaring med et sånt cam, eller hørt noget om den slags modifisering ?

Kan man f.eks bruke det som guidecam eller vil det være for dårlig lysfølsomhet på det ?

Jeg har et sånt webcam liggende i en skuff her og kanskje det kan brukes til noget nyttig innen astro ?

Mvh Arne Martin

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Anonym
          • Nova

Hei TommyF !

Mange takk for links!

Etter å ha lest litt og sett noen bilder på hva som kom ut av modifiseringen, tror jeg nok jeg heller skal spare til noget annet !

Beholder mitt webcam til månen og solen, det kan det jo brukes til som det er !

Mvh Arne Martin

andreas
            • Super Giant

Jeg har modificeret et vesta pro kamera, det er samme sag og er til at ha’ med at gøre. Og jo der findes programmer til at guide gennem dette kamera. Men der er i dag så billige kamera til guiding at det også er værd at overveje. Desværre virker philips kameraene heller ikke under Vista (SPC 900 er undtagelsen) og derfor kan jeg ikke bruge mit vesta pro kamere pt. ;-(

mvh

Andreas
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Phillips ToUcam Pro modifisering?' er lukket for nye svar.