PHD2 2.5.0 guidekamera problem

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR PHD2 2.5.0 guidekamera problem

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 11 måneder siden af jakob. This post has been viewed 75 timesandersen. This post has been viewed 75 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

kennethk
    Deltager
      • Nova

Hei

Har oppdatert til phd2 V2.5.0 og samtidig både endret en del generelle innstillinger og registrert noen parametre for kameraet som brennvidde og pixelstørrelse. Når jeg nå skal koble opp utstyret får jeg sort skjerm der guidebildet normalt vises mot nokså gråsort bakgrunn. Har sjekket at kameraet funker med å koble det mot andre programmer og da virker det. Regner med det handler om feile innstillinger et sted? Jeg kobler til med ascom heq5/6 og kamera qhy5ii color.

jakob.andersen
      Deltager
        • Super Giant

Det er ikke ligefrem væltet ind med svar her… 😉

Er du sikker på, du har valgt den rigtige kameratype? Du skriver ikke hvilken type kamera du bruger, men med QHY5-kameraerne kan dette ske, hvis man f.eks. vælger et QHY5-II men har et QHY5L-II sluttet til. Så forbinder PHD godt nok, men der kommer ingen billeder fra kameraet.

kennethk
        Deltager
          • Nova

Hei Jakob! Jeg prøvde på nytt i går kveld, byttet USB port og den virker nå med valgte kamera qhy5ll color, men der jeg tidligere så maaaange stjerner ser jeg nå svært få – kanskje pga andre gain-verdier?-men PHD ser de og det er godt nok. Fikk prøvd drift allign funksjonen som ser ut til å virker godt. Får håpe det blir bra når jeg skal fotografere:-)

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

KennethK wrote: Hei Jakob! Jeg prøvde på nytt i går kveld, byttet USB port og den virker nå med valgte kamera qhy5ll color, men der jeg tidligere så maaaange stjerner ser jeg nå svært få – kanskje pga andre gain-verdier?-men PHD ser de og det er godt nok. Fikk prøvd drift allign funksjonen som ser ut til å virker godt. Får håpe det blir bra når jeg skal fotografere:-)

Prøv evt. at trække lidt i gamma-knappen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'PHD2 2.5.0 guidekamera problem' er lukket for nye svar.