› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › PHD Guide – koks
- Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 5 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 24 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. september 2013 kl. 19:20 #106890
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej folkens
For tre måneder siden opdaterede vi vores HPD Guide til den seneste version. Versionen har nogle flere features end den gamle, men til tider opfører grogrammet sig underligt.Det kan f.eks. finde på at sætte deklinationskorrektionerne ud af drift, og på R.A. har vi oplevet, at stjernen har fået lov til at flytte sig rigtig langt, før programmet har grebet ind med korrektioner.Det har været muligt at rette op på problemerne ved at genstarte programmet.Er der andre som har oplevet lignende problemer med HPD ?mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
13. september 2013 kl. 21:18 #106894
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Hej Torben,
Du mener PHD ikke ???
Det er længe siden jeg har haft skidtet til at guide, men jeg har før oplevet, at en opgradering af PHD gav problemer.
Søgning på nettet viser masser af lignende tilfælde.Så jeg tror bare, der er tale om en version med fejl, som bliver luset ud med et antal små-opdateringer hen ad vejen.
Indtil da må man gå tilbage til en gammel version.Lidt bøvlet, selvfølgelig…
13. september 2013 kl. 22:18 #106897
Hej Lars
Jo, jeg mener selvfølgelig PHD – det er hermed rettet 🙂Tak for svaret – så er jeg mere rolig. Vi har heldigvis den gamle version, så den bliver flux installeret.I den nye version popper “Donate” op, og jeg tænkte, at en donation måske ville forbedre guidingpræcisionen 😉mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
13. september 2013 kl. 23:35 #106901
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
Hej Torben.
Den “mest” stabile version jeg har fundet, er 1.13.5, så hut jeg visker….
Men den har også sine sider, f.eks kommer den altid med en fejlmeddelelse når den lukker ned.
mvh
Jens13. september 2013 kl. 23:49 #106902
Anonym- Super Nova
Præcis Jens. Det har jeg også fundet ud af, så den bruger jeg også. Men hos mig vrøvler den nu ikke når jeg lukker den ned – hverken på Win7 eller Win8.
Mvh.
14. september 2013 kl. 10:59 #106917
Tak for informationer.
Den jeg har liggende er fra 19. december 2008 – tilsyneladendeversion 1.10.1., så den er næsten antikvarisk. Den har i øvrigtogså sine særheder – den er bl.a. længe om at lukke ned. Vi harfundet ud af, at Mel Bartels program først skal lukkes ned.Hvis vi lukker PHD ned først, så går der koks i Mel Bartels-softwaren.Hvad er dine erfaringer omkring dette Jens?mvhTorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
14. september 2013 kl. 11:16 #106918
FinnDeltager- Neutron star
Hej Torben, samme fejl har jeg fået efter jeg opdaterede nye Ascom driver til mit camera, ellers har den sidste nye V kørt fint. Nu køre jeg med V.1.13.0 og det ser ud til at virker.
mvh Finn
14. september 2013 kl. 13:27 #106926
johnny.b.aDeltager- Super Giant
Hejsa
Jeg skiftede til V.1.13.0 sidste sæson og har ikke haft
problemer med den.
Mvh
Johnny
26. september 2013 kl. 22:37 #107559
Anonym- Super Nova
Hej – for lige at følge op på PHD problematiken. Lidt af de problemer jeg er stødt på, har bl.a. været at den pludselig stikker af. Noget som flere andre også har oplevet. Selvfølgelig får PHD æren for dette, og det er rigtigt at version 1.13.5, som jeg kører med, forbedrede dette.
Men så lige pludselig opdagede jeg, at Skywatcher har udsendt en ny firmware til motorstyringen, idet de erkendte at der sommetider gav store spikes uden nogen forklaring, når man brugte guideporten. Og vupti – nu kører det bare bedre end nogensinde før. Så jeg giver ikke længere PHD skylden. Desværre har jeg kun set denne opdatering til AzEq6 modellen, som jeg har. Men det er muligvis også indeholdt i de seneste motoropdateringer til de øvrige modeller? Så det er værd at opdatere.
Jeg kan ikke klage over min guidekurve, som den her er vist i aften, hvor jeg er i færd med Pacman med min Boren Simon – og det til trods for at det ikke er helt vindstille her hos mig!
Mvh.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'PHD Guide – koks' er lukket for nye svar.