PHD graf

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR PHD graf

• Dette emne har 17 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 410 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Nogle der ved hvilken data PHD bruger til den ‘live’ graf den viser?
      Mon man kan bruge log filen til det.

motomandk
        • Main Sequence

Hej Tommy

Jeg har downloadet et program der hedder PhdAnalyzer – med dette
        program åbner jeg logfilerne og gemmer dem igen som såkaldte PEAS filer.

Denne fil omdøber jeg til .csv og fjerner nogle enkelte ” i overskriften og nederst – herefter udskifter alle . til ,.

Så er det bare at loade filen ind i OOcalc eller Excel.

I både OOcalc eller Excel kan man lave alle de grafer man ønsker. Her er et eksempel:

Her er regnearket i OOcalc: http://www.astroqcam.dk/PHD/090501test1.ods
        Og i Excel: http://www.astroqcam.dk/PHD/090501test1.xls

Til sidst PhdAnalyzer programmet: http://www.astroqcam.dk/PHD/PHDAnalyzer.exe

/Henrik (H)

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Takker for svaret, PhdAnalyzerhentede jeg i dag, men det og den fra din link kan ikke læse mine PHD filer, der fremkommer errors.
          Så jeg må nok gennem Excel, men ville gerne vide lidt mere om de tal der skal bruges, jeg kigger lidt på dine links.

Her er så en graf på 2000 steps, hvad det betyder må jeg jo læse om senere Sleepy

TommyF2009-05-13 23:35:59

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Sjovt, jeg har præcis samme problem…
            (eller også er det ikke sjovt Embarrassed)

Jeg kører Vista, da min stationær pc eksploderede i fredags !!!!
            (No kidding, den snerrede – sagde BANG, pustede lidt røg og har været død siden)

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Surt Lars,,,, heldigvis er de relativt billige i dag—-
              Er det indlæsning af filen du tænker på?

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Ja, indlæsningen fejler.
                Jeg prøvede at sætte min Vista til at køre med US punktum i tal i stedet for komma, men det hjalp ikke.

Det var strømforsyningen der røg.
                Nærmere undersøgelse med skruetrækker og pilfinger viste, at en lille surface-mounted transistor på ca. 2×1 mm var røget.
                Sådan en lille dims ka give så stort et knald Shocked
                Jeg ska lige kikke i gemmerne efter en gammel strømforsyning, måske kan jeg snuppe sådan en dims og flytte den over.
                Ellers ka jeg nøjes med at købe en ny strømforsyning, heldigvis…

Frank Larsen
                Moderator
                  • Super Nova

Lars Malmgren wrote:
                  Sådan en lille dims ka give så stort et knald Shocked

Ja det er ikke størrelsen det kommer an påLOL – sorry, kunne ikke dy mig

ovec
                  Deltager
                    • Giant

Jeg arbejder også for tiden med at analysere LOG filerne fra PHD guiding. Og jeg bruger også Excel.

Jeg ændrer så på guiding parametrene Aggressivenes, Hysteresis og også på exponeringstiden. Selvfølgelig for at finde ud af, hvilke parametre, der virker bedst sammen med min LX200. Disse målinger laves med guidescop (f = 328 mm) og guider (Qcam5) monteret på LX200.

For at få et mål for guidingen udregner jeg RMS fejlen (gennemsnitlig afvigelse fra middel) på RA (i log filen er det RAdist). Enhederne er pixels og resultatet afhænger af guidescopets brændvidde. RMS fejlen udgør ca 0,3-0,5 pixels ved fornuftige parameterindstillinger. Fejlen kommer mest fra RA-drevet på LX200.

Det ville være pragtfuldt pm PHDGuiding havde en RMS værdi på data sammen med graferne, alle data er jo til stede. Ærgerligt at bruge lang tid på beregninger.Ouch Men jeg kan ikke finde noget sted at kontakte Craig Stark.

Mit spørgsmål til jer er, om i har nogle RMS værdier på jeres montering med guideudstyr. Det ville være rigtigt interessant at sammenligne.

Med venlig hilsen

Ove

ovec
                    Deltager
                      • Giant

Jeg har lige downloaded PHDAnalyzer. Jeg har fuldstændig samme problem: den kan ikke åbne log-filerne. Det ville ellers spare noget arbejde.

Er der nogen, der har løst dette problem?

Mvh

Ove

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Erh, jae det skulle kunne lade sig gøre… Men prøv at maile mig en så skal jeg lege med det.

ms hos flight dot dk

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Nåja Craigs email:

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Det er lykkes at impoterer i PRECPREP ved at skifte mellem dansk/USA komma sæt, men kunne ikke få det samme fidus til at virke med PHDanalyzer

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Mangler nogle log filer at teste med, er der nogle der vil maile et par log filer til mig?

nive
                              Deltager
                                • Super Nova

Hej Michael

Jeg har sendt en phd log fil på E-mail Big%20smile

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Jeg takker for filerne, men Nils.. Må jeg få den som vedhæftet?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'PHD graf' er lukket for nye svar.