Periodevis spam

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Periodevis spam

• Dette emne har 11 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 8 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 151 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hej folkens

Tak for jeres indberetninger om et spamindlæg. Jeg fik slettet et indlæg i går. Det var en reklame for et USB-køleskab. Emnet var godt nok placeret under off topic, men da det var en reklame – sendt af en anonym, besluttede jeg mig for at slette den.

Det er den slags vi må acceptere, når alle frit kan logge sig ind.

mvh

Torben

[MOD]

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Sålænge det ikke er værre, så går det jo nok. Bare det ikke er sexsider og den slags skrammel.

Thomas, Bornholm

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Hvad sker med dem der har sendt spammen, Torben? De bliver vel også slettet eller blokkeret?

Mvh,
          Bjørn

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej Bjørn

Hvis der er tale om alvorlig spam, så må vi skride til alvorligere tiltag – så som at udelukke folk.

Desværre kan det jo være en stakket frist, da de ret hurtigt kan logge sig på med en anden identitet.

Jeg betragter ikke indlægget med USB-køleskabet som alvorligt. Det var trods alt placeret under off topic, og indholdet var ret uskyldigt. Måske er der ligefrem nogen, som havde gavn af tippet.

Hvor ligger grænsen for, hvad vi vil acceptere under off topic? Thomas mener, at sexsider ikke hører hjemme her – og det vil jeg nok give ham ret i – det er nok lige en tand for off topic – omend det er et interessant emne Wink

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mikael_joe
            Deltager
              • Super Nova

En del spam i dag Angry

kubach
              Deltager
                • Super Giant

Ja det skal jeg da love for. Det er fordi i talte om det. 😉

Anonym
                  • Nova

Måske skal der oprettes et underforum til spam? LOL

jesperg
                  Deltager
                    • Super Nova

Da antallet af reelle nye brugere må være overskueligt, kunne man måske lade administratorerne godkende nye tilmeldinger, eller smide dem væk hvis de ser spam-agtige ud.

Det gør jeg selv på AstroPhoto.dk, de fleste spammere er nemme at kende, de udfylder felter med volapyk som f.eks. dfgh123 og lignende.

Jesper G.

Bjørn Sandåker
                    Deltager
                      • Neutron star

JesperG wrote: […] eller smide dem væk hvis de ser spam-agtige ud.

[…] de udfylder felter med volapyk som f.eks. dfgh123 og lignende.

Nyeste medlem her på forumet er bbgghhyy123Dead

Bjørn T. Jønsson2011-05-22 11:51:28

Mvh,
                      Bjørn

las
                      Deltager
                        • Nova

Hvor mange aktive moderatorer er der i øjeblikket?

Måske kunne man give et par stykker mere af de faste brugere mulighed for at slette spam?
                        Jeg syntes at jeg ser en del spam for tiden!

joergen.k
                        Deltager
                          • Nova

ja lars møg ærgeligt sagt på en pæn mådeErmm

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Hej las

Spam er slettet nu.

Der er i øjeblikket kun mig som moderator. Vi satser på at få mindst een mere.

mvh

Torben

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Periodevis spam' er lukket for nye svar.