PEMpro og invertering

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER PEMpro og invertering

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 428 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Hej alle.

Som det jo efterhånden nok er blevet afsløret indtil flere gange, så er jeg den lykkelige ejer af en EQ6 og jeg bruger ligeledes flittigt EQMOD i den forbindelse.

Jeg har lagt mærke til at når jeg PEC træner monteringen med PEMpro og lægger kurverne sammen, så bliver kurvens værdi større og større. Men når jeg så tester igen med en pec kurve, så bliver dens værdi også større.

Kan det passe at jeg skal inverere kurven, for at den passer?

Anonym
        • Nova

Du skal vel tage gennemsnittet af kurverne, ikke lægge dem sammen?

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Hvad bruger du som eqmid driver?, min connecter fint men hvis jeg trykker på pil i eqmod
          kan jeg ikke stoppe den igen, den kører bare i speed 2 i samme retning som pilen, så jeg
          har droppet eqmod indtil viderer.

mhansen
          Deltager
            • Nova

Hej Tommy.

Jeg bruger den der hedder EQMOD 1.14gp PEMpro Enhanced. Der er også kommet en version 1.15, men den har PEMpro ikke lavet noget til endnu.

Det var bare MS der fortalte mig at man skulle adde den nye kurve til den gamle, for at refine kurven.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Eller man kan justere offset, da det kan ske at man er nødt til det for at få en perfekt PE ud i den anden ende.

mhansen
              Deltager
                • Nova

Det kunne jeg i grunden godt tænke mig se udført live. Hvorhenne tager du ud og observere, Michael, som er tættest på Vordingborg?

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Uha mest holdbæk må jeg nok erkende. Og her det sidste stykke tid har det ikke været særligt meget, det er blevet til en test af noget fedt motorfokus noget og det var det.

Nåja så har jeg fået taget lidt M08, men ellers tager jeg til tider til Maglesø. Men når jeg tager der ud er det jo ikke for at justere på monteringen 🙂

Men du skal være velkommen en klar aften, eller bare til en kop kaffe og lidt lege med udstyr.
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'PEMpro og invertering' er lukket for nye svar.