Pelikan fra valgnatten!!

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Pelikan fra valgnatten!!

• Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af wieben. This post has been viewed 109 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Himlen klarede op i går aftes, omend kun nogle få timer. Det var dog nok til lige at markere den farve jeg helst stemmer på! Hertil er pelikantågen jo ganske brugbar i dens flotte kulør!

5 frames a 10 min. med Qcam9 i HA 7nm gennem min Equinox 80mm. var det jeg kunne nå inden regnen kom igen. Stacket i CCDStack og farvelagt i Astronomy Tools med Fallse Ha filteret. Jeg vil nok prøve senere at tage OIII og SII frames af dette objekt, for at se hvad Hubble paletten kan gøre ved det.

Mvh.

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Johannes
        Jeg glæder mig til det færtige resultatThumbs%20Up

k_holst
        Deltager
          • Nova

Jamen hvorfor skal man så bøvle med forskellige filtre, når H-Alpha alene kan give et så flot resultatClap

Sjovt nok har jeg aldrig holdt astrofotos op mod folks politiske tilhørsforhold, men måske er der en sammenhæng?

Her min tidligere postede Pelikan:

Anonym
            • Super Nova

Hej Kim.

Du skal se – det er nok fordi de stakkels fattige filterfabrikanter skal tjene “lidt” ekstra. Nå men spøg tilside, der er ingen tvivl om at man skal ikke opgive flotte resultater, bare fordi man ikke har købt sig fattig i alle filtrene!

Men alle disse ting er noget jeg tager op til vores næste kursusaften!

Mvh.

michael.bertelsen
            Deltager
              • Nova

Waau Johannes.

Den er flot og med rigtig god dybdeThumbs%20Up

Mvh

Michael

mejer
              Deltager
                • Super Nova

johannes wrote: Himlen klarede op i går aftes, omend kun nogle få timer. Det var dog nok til lige at markere den farve jeg helst stemmer på!

Så fik enhedslisten en ekstra stemme, eller var det fremskridts partiet Wink

Super flot billede, det Qcam 9 sparker virkelig r.v
                Mejer2009-11-19 07:07:49

lehmann
                  • Super Giant

Det var ellers også flot vejr i går aftes, men det blæste jo en halv Pelikan eller nærmere en hel Tongue

Flotte billeder, min fortrukne farve holder jeg for mig selv Wink

Anonym
                    • Super Nova

Tak for roserne. Ang. billedet kan jeg kun sige – det er hamrende let at opnå gode resultater med det kamera, så jeg følger bare med. Jeg synes hele tiden mit Qcam9 har været alle pengene værd og især nu efter div. prisnedsættelser, burde det havne under rigtig mange juletræer. Kameraet er efter min mening fantastisk støjsvagt, særdeles lysfølsomt, især ved 2×2 binning som stadig leverer 2,2 megapixels, men det jeg næsten er allermest glad for, er den totale fravær af dug og isdannelser.

Ang. valgfarve = jeg lider lidt under “Villyeffekten”, så ingen ekstremer her!

Mvh.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

Villyeffekten puhhhaaa Confused

1 – O kim med blå side LOL

wieben
                      Deltager
                        • Nova

Flotte pelikaner.

Johannes, du har fået rigtigt meget med på så kort tid.
                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Pelikan fra valgnatten!!' er lukket for nye svar.