PC batteri

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR PC batteri

• Dette emne har 11 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af mejer. This post has been viewed 121 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Udgangen

Og med lidt isolering kan den også klare lidt frost…

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Standart 12v fra HN, til 350kr.

Nu er jeg ikke elektrikker, så måske en af jer er?

Nu har jeg et forbrugs batteri på 60amp som driver mount+kamera+fokuser osv, og nu er min nye batteri lavet til min nye bærbare, så kan der være en konflikt her, altså den ene levere power til noget og den anden til min PC, PC er jo forbundet til mount via usb og noget af udstyrt…

Anonym
          • Nova

Hei TommyF !

Super smart og enkel løsning Thumbs%20Up den skal nok kopieres !

Fortsatt god sommer !

Mvh Arne Martin

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Hej Tommy.

Tror ikke du får nogen konflikt, da et batteri er en stabil energikilde, hvor du ikke kan ende op med et svævende potentiale. Hvis det var en strømforsyning der blev tilsluttet nettet, skulle den ene pol på sekundær siden forbindes til jord, for at have en fast plus og minus.

Men noget andet som jeg faldt over, har du ingen sikringer imellem dit udstyr og batteriet. Så er du modig. Det batteri smadre fuldstændigt din mount hvis der sker en kortslutning. I kortslutnings øjeblik kan den levere rigtig rigtig mange ampere.

PS, man kan forbinde en jordledning imellem mount og pc, så det er den der taget lækstrømme og ikke usb kablet.

Mejer

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Hej.

Jeg kører nu den ene batteri i 12v til mounten og kamera.

Det nye batteri har de 12v ud, til den har jeg en 12v->230v konverter, ser er den bærbare strømforsyning tilsluttet, så den bærbare for faktisk 230v.

Jeg var i Harald Nygård og T Hansen i går og medbragte den bærbare, men ingen af deres 12v->19.5v konverterer havde en DC spids der var stor nok til at passe i min Inspiron 1545.

Så jeg er nødt til at kører gennem min 230v strømforsyning indtil jeg finder en 120w konverter der passer i DC stikket.

Tænkte også på en sikring, men kunne ikke lige se hvor en fejl eller kortslutning skulle ske.

Mener du at jeg skal forbinde de 2 stel på batterierne og et jernspyd og stikke det i jorden når jeg bruger det ude i marken?

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Hej Tommy.

Fejlen kan komme ved kondens. Har set nogen med printkort der er fuldstændigt svedne.

Mener ikke du skal forbinde stel på batterierne med et jernspyd. Det er kun når det er 230v jernkerne forsyninger der bruges. Du bruger en konverter fra 12vVDC til 230VAC. Her burde der ikke være problemer.

Men en sikring ville være godt. Kan se du i forvejen bruger kronmuffer i tilslutningen. Udskift den ved pluspolen med en sikringsholder til en bil. Den kan du få ved T. Hansen.
                Jeg har selv en 3A sikring foran mounten.

Mejer

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Ok, det er så fint nok, jeg har alle de sikringer jeg ønsker på jobbet, men har lige testet min gamle bærbar og den brugte ca 3.2A ved brug, hd osv,,,
                  satte min nye på og den gik så ned på 2A, men stod men faste små udsving af 1/2 sekund varighed og udsvinget var 0.5A til 1A

Så en hurtig 4Amp sikring skal jeg nok isætte, har allerede sikring i 2 af udgangene på mit forbrugs batteri til mounten og kamera osv.

Men med de 2 x 60A kan jeg fint køre i lang tid ved Maglesø Thumbs%20Up

Bjørn Sandåker
                  Deltager
                    • Neutron star

Den er smart, Tommy! Men jeg mangler høyre-hjerne og forstår ikke hvordan ledningene er koplet … Jeg ser en sort, to røde, en gul og en blå — hvordan er de koplet sammen med stik og amperemeteret …? Den ene røde fra amperemeteret går til pluss-polen på batteriet ser jeg, men de andre? Confused

Hvis man skulle sette på en sikring, burde den stått på minus- elller plusspolen?

Mvh,
                    Bjørn

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Jeg vil sige, at du skal placere sikringerne ved plus polen, ligesom i en bil installation. Og hellere flere små sikringer parallelt ved siden af hinanden, til flere udtag. Så forsvinder hele skidtet ikke ved en fejl.

Mejer

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Glem de farver jeg bruger, de overholder ingen normer 🙂

batteri pluspol -> Ameter -> sikring -> udgang

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Er lige kommet hjem fra jobbet og smækkede en 6.3amp sikring i Mejer.

mejer
                          Deltager
                            • Super Nova

Hej Tommy

Det er super, så har du både sikret ledninger og mount.

Det kan jeg liCool

Mejer

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'PC batteri' er lukket for nye svar.