Park position

• Dette emne har 84 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 1841 times
Viser 10 indlæg - 76 til 85 (af 85 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Det er fordi jeg bruger MaxPoint, som tager hensyn til påvirkninger i fundamentet.

Har prøvet det der med at lave en two star polar allignment, og herefter en sync ind i systemet. Men jeg syntes der er lidt for meget skævhed i tingene. Hvis man ændre retning på lad os sige 180 grader, bliver der lidt for meget misvisning.

Har dog ikke lavet en drift allignment. Men udelukkende indstillet wedgen efter resultater fra MaxPoint. Så hvis den har lidt fejlvisning, så har mit scope det også.

Mejer

Mejer2009-10-25 13:17:03

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Hej Kim

Når du laver en polar allignment, hvor langt fra første stjerne ender dit scope. Og hvor langt fra anden stjerne??

kimras
        Deltager
          • Planet

normalt laver jeg en synch på en stjerne, derefter er den der , men ved polalingment er den 

langt fra begge stjerner, men det er ikke noget problem, goto virker perfekt aligevel,

endda ved 3048mm brændevidde, men jeg har også lavet en omfattende driftalign.

Hilsen Kim Rasmussen.

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Ja en driftallignment er sagen. Men det tager lang tid, hvis den skal være lige i øjet.

Kan du kort skitse op, hvordan du har lavet din drift allignment.
            Mejer2009-10-25 14:03:49

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Mejer wrote:
              Det er nemlig rigtig Tommy, det er for at undgå at lave nogen form for allign og kallibering hver gang.

Når man nu læser hvor lang tid det tager Tommy at bruge sit udstyr, på kørsel og opsætning, så kan jeg sagtens forstå at folk ser mit problem som et luksus problem.

Mejer (Den dovne astronom)Cool

Nåeee, det skal du som ikke tænke på Cool havde jeg dine muligheder havde jeg sørme gjort det samme, og da du nu har alt andet automatiserede skal det sidste da også på plads…

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

Jeg har brugt denne drift-metode:

Det tog en hel aften..Sleepy

mvh
                Lars

kimras
                Deltager
                  • Planet

Jeg har brugt ca den samme metode, bortset fra at min wedge er hjemmelavet, og mere

besværlig at skrue på.

Hilsen Kim Rasmussen.

mejer
                  Deltager
                    • Super Nova

Jeg tro jeg vil prøve at lave en drift allignment med EQAlign. Det program ser lidt interessant ud.

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Er der nogen der har stiftet bekendskab med EQAlign.??

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Mener NightSky eller MotorMand har lavet en guide engang på det astro forum….

Viser 10 indlæg - 76 til 85 (af 85 i alt)
                      • Emnet 'Park position' er lukket for nye svar.